środa, 15 listopada 2023

Jamie Oliver "5 składników po śródziemnomorsku. Łatwe niezwykłe dania"

Tytuł: "5 składników po śródziemnomorsku. Łatwe niezwykłe dania"

Autor: Jamie Oliver

Wydawnictwo: Insignis

Ilość stron: 322

Data wydania: 11-10-2023

Moja ocena: 10/10

 

W końcu udało mi się znaleźć czas, by wypróbować pierwsze danie z książki Jamiego Olivera: kurczaka z cytryną i tzatzikami. Przygotowanie rzeczywiście nie było trudne. Plusem przepisów jest to, że często podane są w nich gotowe produkty, np. tu można ułatwić sobie życie kupując gotowe sosy tzatziki. Ja zrobiłam własny, bo miałam akurat wiaderko jogurtu greckiego. Fajnym pomysłem było podanie kurczaka z połówką pieczonej cytryny. Nie znałam takiego połączenia smakowego, ale dzieci powiedziały, żeby robić takie dania częściej. Wygląda na to, że polubimy się z kuchnią śródziemnomorską.

Jak widać na zdjęciu przepisy są bardzo przejrzyście podane: po lewej lista produktów i sposób przygotowania, po prawej duże zdjęcie gotowej potrawy i pięciu składników. Tutaj mamy: całego kurczaka, sos tzatziki, cytryny, cebule i ryż.

Książka podzielona jest na działy: sałatki, zupy i kanapki, makarony, warzywa, zapiekanki i zawijańce, owoce morza, ryby, kurczak i kaczka, mięso, słodkości. Zawiera też wprowadzenie, pomocne wskazówki kuchenne, dietetykę i indeks.

Weronice spodobało się wyliczenie ilości kalorii w porcji, ilości tłuszczów, białka, węglowodanów, cukru, soli i błonnika. Tabelka przydatna dla osób na diecie.

Na pewno wypróbujemy także inne dania z tej książki. Przepisy są proste i oryginalne. Polecam!


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz