poniedziałek, 19 lutego 2024

Dr Mindy Pelz "Postny reset dla kobiet. Spalaj tłuszcz, reguluj hormony, dodaj sobie energii"

Tytuł: "Postny reset dla kobiet. Spalaj tłuszcz, reguluj hormony, dodaj sobie energii"

Autor: Dr Mindy Pelz

Wydawnictwo: Znak

Ilość stron: 360

Data wydania: 01-01-2024

Moja ocena: 10/10

 

Dr Mindy Pelz wprowadza swoich czytelników w świat postu. Przybliża nam zalety wielogodzinnych przerw od jedzenia. Ogólne założenia tej koncepcji są słuszne, lecz, jak się okazuje, recepta uniwersalna nie służy równie dobrze obu płciom. Autorka zgłębiła ten temat i opracowała program postu dostosowanego do cyklu miesięcznego kobiet.

Na wstępie poznajemy sześć rodzajów głodówek, trwających od dwunastu do siedemdziesięciu dwóch godzin.

Dowiadujemy się jaki wpływ mają okresu postu i jedzenia na nasze hormony.

Dr Pelz przystępnie tłumaczy dlaczego powinnyśmy pościć w inny sposób niż mężczyźni i kiedy głodówka nie przyniesie zamierzonego skutku.

Na początku sceptycznie odnosiłam się do tego tematu, bo ciężko mi idzie utrzymanie diety i znam wszystkie jej negatywne skutki: od psychicznego rozdrażnienia po fizyczne złe samopoczucie. Spróbowałam utrzymać najkrótszy post przez kilka dni i muszę przyznać, że czuję się świetnie. Lepiej śpię, mam więcej energii w ciągu dnia i mniejszy apetyt.

Mam zamiar kontynuować posty przy pomocy rozpisanego w książce planu.

Podoba mi się to, że mogę jeść co chcę bez liczenia kalorii. Naturalnie im zdrowsze odżywianie tym lepsze efekty, ale nie ma tego całego stresu związanego z ograniczeniami. Poszczenie można też przerwać w dowolnym momencie oraz dostosować jego czas do naszego dziennego harmonogramu.

Przed wprowadzeniem miesięcznego planu możemy zacząć od dwutygodniowego przygotowania, w którym okres postu jest krótszy.

W kolejnych rozdziałach otrzymujemy konkretne przepisy, listy produktów i bardziej szczegółowe plany dla osób cierpiących na różne dolegliwości, od niepłodności przez choroby autoimmunologiczne i zaburzenia tarczycy po cukrzycę i depresję.

Oczywiście w razie poważniejszych chorób przed rozpoczęciem głodówki wskazana jest konsultacja z lekarzem.

Myślę, że to bardzo wartościowa książka, która na dłużej zostanie w mojej biblioteczce.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko

https://www.tiktok.com/@anna_dyczko



 

 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz