sobota, 10 lutego 2024

Patrycja Mnich "Hej, dziewczyno!"

Tytuł: "Hej, dziewczyno!"

Autor: Patrycja Mnich

Wydawnictwo: Papierowy Motyl

Ilość stron: 196

Data wydania: 04-11-2019

Moja ocena: 6/10

 

Autorka opowiada o krakowskiej rodzinie Zaborskich, złożonej z samych kobiet: Zoyi, Kamili, Łucji, Matyldy. To kobiety artystki, o własnym oryginalnym światopoglądzie. Inspirują je Alina Szapocznikow i Zofia Stryjeńska, które znała babcia. Trzy pokolenia kobiet przedstawiają swój światopogląd, według którego postępują. Widzimy urywki z życia każdej z nich, przeplatane raz po raz. Te przeskoki po wątkach sprawiły, że trudno mi się było skupić na lekturze. Tu coś o Zadie Smith, gdzie indziej o tańcu i Kubie, spotkanie z synem prezydenta, który haniebnie się zachował. Jest i Picasso i Krystyna Skarbek. Trudno mi pisać o tej książce, bo wygląda ona jak kalejdoskop wspomnień i refleksji na różne tematy. Przeczytałam i mam mętlik w głowie. Nie ma spójnej narracji, głównego motywu, o którym mogłabym opowiedzieć. Na plus należy zaliczyć, że powieść napisana jest lekko i dowcipnie. Niestety nie trafiła w mój gust, ale zachęcam do przeczytania i wyrobienia sobie własnej opinii.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz