poniedziałek, 16 listopada 2020

Alicja Sinicka - "Służąca"

Tytuł: "Służąca"

Autor: Alicja Sinicka

Wydawnictwo: Kobiece

Ilość stron: 368

Data premiery: 14.10.2020

Book tour: @marlon.080

Moja ocena: 8/10


"Ból pod pachami to pierwsze, co czuję. Wkrótce dochodzi do niego pieczenie na piętach. Powoli rozchylam powieki, widzę skąpany w mroku samochód. Jego ciemny lakier mieni się w bladym świetle księżyca. Tylne drzwi są szeroko otwarte. Z każdą chwilą oddalam się od nich, stopniowo, z krótkimi przestojami. Ktoś ciągnie mnie po wyboistej ścieżce pokrytej kałużami, moje stopy co raz się w nich zanurzają. Czuję wówczas lekką ulgę - zimna woda koi zdrapane pięty - a potem znowu piecze jak diabli. Pełno tu wystających kamieni i patyków. Wydaję z siebie cichy jęk.

- Zabiję cię - słyszę gdzieś nad sobą."

 

Już wstrząsający początek książki przykuwa uwagę. Zastanawiamy się jak doszło do takiej sytuacji. Po dramatycznym wstępie poznajemy historię Julii.

To dziewczyna kochająca porządek. Ze sprzątaniem wiąże swoją karierę zawodową. Zatrudnia się w kilku bogatych domach i zawzięcie pucuje wnętrza. O ile w samym tym zajęciu nie ma nic szczególnie interesującego - chyba, że ktoś jest fanem "Perfekcyjnej pani domu" - o tyle ciekawi są właściciele jednej z posesji, którymi zajmuje się Julia.

Głową rodziny Borewskich jest wzięty adwokat a prywatnie amator zabawy w średniowiecze - Mikołaj. Pozostali domownicy to jego żona Maria i syn - Kacper.

Borewski nalega, by nowa służąca wprowadziła się do domu. Może dobrze zapłacić za nietypowe usługi. Julia ma odgrywać rolę służki rodem z XV wieku. Okazuje się, że Mikołaj ma obsesję na tym punkcie.

Rozpoczyna się chora gra, w której stawką jest życie dziewczyny. Julia dowiaduje się, że lata wcześniej była już w tej rezydencji  inna pomoc domowa. Z przerażeniem odkrywa prawdziwe oblicze właścicieli.


"Dałabym wiele, żeby móc cofnąć czas do dnia, w którym pierwszy raz przestąpiłam próg tego pięknego domu. To właśnie wtedy wznieciłam falę zmian w swoim życiu, która przywiodła mnie do tego cuchnącego śmiercią ogrodu." 

 

Książka okazała się wciągająca, choć zdarzyły się pewne nieścisłości. Nie ma tutaj bohaterów w 100% pozytywnych. Każdy ma coś na sumieniu i do końca nie wiadomo komu można zaufać. To dobry thriller, w którym narasta nastrój grozy i paranoi.

"Służąca" to pierwsza powieść Alicji Sinickiej, którą miałam okazję przeczytać. Mam w planie sięgnąć także po "Stażystkę". Zdaje mi się, że ostatnie słowa powieści odnoszą się właśnie do tego tytułu.

Dziękuję Marlenie za możliwość udziału w book tour z tą książką. Ciekawie było poznać nową autorkę.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz