wtorek, 10 listopada 2020

Darek W. Tokarski - "Cena nieśmiertelności"

 Tytuł: "Cena nieśmiertelności. Bursztynowa zagadka"

Autor: Darek W. Tokarski

Wydawnictwo: Novae Res

Ilość stron: 698

Rok wydania: 2019

Book tour: Czytam dla przyjemności

Moja ocena: 7/10


"W dniach takich jak dziś, gdy smutek mnie dopada, jedno tylko miejsce znajduję w całym Siole, tu na wschodniej ścianie jantarnej zawsze rozwiązania mych problemów przychodzą same. Cóż to za moc kryje się w tych płaskorzeźbach, że rozum mój zawsze olśnienia tu doznaje?"


W tej książce jest wszystko. Cała historia świata, od egipskich piramid, przez masonerię i zakon Templariuszy, po drugą wojnę światową i czasy współczesne. Ilość teorii i powiązań nie do ogarnięcia. Spodziewałam się opowieści o bursztynowej komnacie, lecz zasięg poruszonych tematów mnie zaskoczył.

Żołnierze Henryk Sandomierski i Adam Szefler oraz projektantka mody Iwona i posłanka Marzena zostają wplątani w międzynarodową intrygę. Ich perypetie przypominają połączenie przygód Indiany Jonesa i Jamesa Bonda.

Są tu siatki szpiegowskie różnych krajów i wielka polityka na równi z historycznymi ciekawostkami przedstawianymi przez kilku profesorów oraz szalona hrabina pragnąca nieśmiertelności i władzy nad światem.

Odczuwałam lekki przesyt tych wszystkich faktów. O ile sama akcja była ciekawa to mnożące się teorie historyczne trochę mnie przytłoczyły. Książkę czytałam bardzo długo, nie tylko ze względu na jej objętość, ale także drobny druk, szybko męczący wzrok. Ogromnie irytowało mnie także nagminne używanie formy "rozglądnął", "przeglądnął", "oglądnął". Według słownika języka polskiego nie jest to błąd, lecz forma regionalizmów, jednak nie pasująca do tekstu literackiego i przeszkadzająca w odbiorze.

Jak na debiut powieść jest bardzo dobra, ale za dużo w niej wszystkiego. Tą tematyką dałoby się obdzielić kilka krótszych książek. 

Spodobało mi się zaskakujące i wzruszające zakończenie.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Andżelice z Czytam dla przyjemności.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



1 komentarz: