czwartek, 20 października 2022

Christie Golden "World of Warcraft: Sylwana"

Tytuł: "World of Warcraft: Sylwana"

Cykl: World of Warcraft

Autor: Christie Golden

Wydawnictwo: Insignis

Ilość stron: 552

Data wydania: 27-07-2022

Moja ocena: 7/10


Książka opowiada o kolejnej postaci ze świata Warcrafta: Generał Tropicieli elfów, a później Królowej Banshee, Sylwanie. Elfka snuje historię swojego klanu, by przeciągnąć na swoją stronę Anduina.

Sylwana straciła rodzinę, miłość i życie, lecz nie mogła odejść. Wbrew swojej woli mordowała na rozkaz nekromanty Arthasa,zwanego Królem Liszem.

W pewnym momencie jego moc zaczęła słabnąć i banshee zyskała szansę na odzyskanie niezależności. Za życia była dumną, arogancką wojowniczką i nie zmieniło się to po jej śmierci. Nie była stworzona, by służyć. Musiała patrzeć na swoje ziemie zniszczone przez Plagę. Teraz pragnie zemsty.

Historia mnie wciągnęła od początku, od młodzieńczych lat Sylwany i jej rodzeństwa, przez przeżytą przez nią stratę po moment gdy stała się nieumarłą pod wodzą dowódcy Hordy. Im dłużej czytałam tym bardziej akcja przyspieszała. Pod koniec tempo było zawrotne. Padały zwroty i nazwy z pewnością czytelne dla graczy, ale ja się trochę gubiłam.

Wskoczyłam w środek tej opowieści, nie znając uniwersum Warcraft. Sądziłam, że autorka wszystko objaśni, tymczasem najwyraźniej wyszła z założenia, że wiele faktów jest już znanych czytelnikom i nie trzeba do nich wracać.

Postać Sylwany jest ciekawa, choć fabuła w pewnym momencie staje się dość chaotyczna. Styl jest przystępny i czyta się szybko. Myślę, że książka spodoba się osobom zaznajomionym ze światem gry.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz