poniedziałek, 10 października 2022

Justyna Leśniewicz "Mój wybór"

Tytuł: "Mój wybór"

Autor: Justyna Leśniewicz

Wydawnictwo: Plectrum

Ilość stron: 264

Data wydania: 30-06-2022

Booktour: Katarzyna Wąsowicz

Moja ocena: 8/10

 

Na początek trzy fakty o książce:

 

1. Jest bardzo smutna albo to ja tak ją odbieram przez obecną pogodę.

2. Jest o niebo lepsza od poprzedniej powieści autorki, do której miałam wiele zastrzeżeń

3. Zachowanie postaci jest autentyczne, jestem w stanie uwierzyć w tę historię.

 

Małgorzata i Grzegorz wychowywali się w patologicznych rodzinach. Ich rodzice pili i nie zajmowali się dziećmi. Oboje chcieli zrobić wyrwać się z tego bagna. Grzegorz znalazł pracę, Gosia znalazła Wojtka.

Mężczyzna z początku wydawał się miłym gościem, przy którym dziewczyna może znaleźć upragnione bezpieczeństwo i spokojny dom. Były znaki ostrzegawcze, przyjaciel ją uprzedzał, ale miłość jest ślepa. Gosia obrała własną drogę i nie brała pod uwagę innych możliwości. Szybko się okazało, że chłopak, a później mąż, traktuje ją jak bezpłatną pomoc domową. Nie okazywał jej nawet odrobiny szacunku i empatii. W domu cham, przez ludźmi z zewnątrz potrafił perfekcyjnie się kryć.

 

Małgosia długo żyła złudzeniami, że jeśli się postara być lepszą żoną, on stanie się kochającym mężem. Przez chwilę zdawało się, że mają szansę a później znowu mu odbijało. I tak w kółko.

Dziewczyna potajemnie prowadzi kanał muzyczny jako Margot. Muzyka jest jej pasją. Żałowałam, że ten wątek nie został bardziej rozwinięty, bo to było ciekawe.

Gosia wreszcie podejmuje próbę uwolnienia się od Wojtka. Czy jej się uda dowiecie się czytając książkę.

Plus dla autorki za podanie namiarów na instytucje, które wspierają kobiety w takiej sytuacji, w jakiej znalazła się Gosia

Książkę przeczytałam w Katarzyny Wąsowicz.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz