niedziela, 14 maja 2023

Antologia Samowydawców "Ślady na śniegu"

Tytuł: "Ślady na śniegu"

Autorzy: Janusz Muzyczyszyn, Dariusz Łapiński, Izabela Redesiuk, Paweł Kolarzyk, Monika Litwinow, Mateusz R. M. Rogalski, Agnieszka Kowalska-Bojar, Agata Kasiak, Kamila Goszczyńska, Izabella Agaczewska, Radosław Lewandowski i Weronika Karczewska-Kosmatka

Wydawnictwo: Samowydawcy

Data wydania: 01-10-2022

Moja ocena: 8/10

 

To zbiór trzynastu opowiadań takich autorów jak Janusz Muzyczyszyn, Dariusz Łapiński, Izabela Redesiuk, Paweł Kolarzyk, Monika Litwinow, Mateusz R. M. Rogalski, Agnieszka Kowalska-Bojar, Agata Kasiak, Kamila Goszczyńska, Izabella Agaczewska, Radosław Lewandowski i Weronika Karczewska-Kosmatka.

Najbardziej wciągnęło mnie opowiadanie "Duch gór" Mariusza Łapińskiego, które stanowi wstęp do cyklu opowieści awanturniczo-przugodowych. Kiedy się skończyło miałam ochotę gryźć paznokcie z frustracji. Ja chcę więcej!

W "Bluszczu" Izabeli Redesiuk mamy do czynienia z działaniem poltergeista. Autorka twierdzi, że ma osobiste doświadczenia z duchami.

Bohater "Rządcy czasu" Pawła Kolarzyka trafia do ukrytej pod lodowcem komnaty z wehikułem czasu. Możliwość przeniesienia się w dawne wieki i powrotu daje duże możliwości, można nie tylko zarobić, ale i zmienić bieg historii.

"I tylko śniegu nie brak" Agnieszki Kowalskiej-Bojar przedstawia uroczą bajkę jak ze świątecznych powieści.

Ciekawa była zmiana postaci w "Wilkołaku" Agaty Kasiak. Lubię ten wątek w książkach.

Zaskoczył mnie "Obraz" Izabelli Agaczewskiej. To opowiadanie chętnie przeczytałabym rozwinięte do formy powieści.

Każda z historii w zbiorze utrzymana jest w innym klimacie.


"Każdy z nas kroczy własną ścieżką i, zostawia swój ślad na śniegu"


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




  

2 komentarze:

  1. Antologia to świetny wybór, kiedy chcemy poznać nowych autorów, albo poczytać kilku ulubionych jednocześnie.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń