niedziela, 2 lipca 2023

Nathalie K. Flower "Noc, która zmieniła wszystko"

Tytuł: "Noc, która zmieniła wszystko"

Autor: Nathalie K. Flower

Wydawnictwo: Nathalie K. Flower

Ilość stron: 278

Data wydania: 19-05-2023

Moja ocena: 10/10

 

Małżeństwo Tomka i Alicji przechodzi kryzys. Ona przestała mu się podobać, bo została jej nadwaga po ciąży. W dodatku pod wpływem nowych koleżanek zmieniła image na dość odrzucający: kilogramy tapety i wielkie sztuczne rzęsy. Razem trzyma ich tylko córka, czteroletnia Michalina.

Któregoś ranka podczas spaceru z psem Tomek spotyka w lesie piękną rudowłosą kobietę. Zaczynają rozmawiać. On chce spotkać ją ponownie, zauroczyła go. Codziennie chodzi w to samo miejsce spotkać swoją rusałkę.

To tym bardziej oddala go od żony. Chce ją zostawić, zdradzić i odejść. Jednak wtedy nastaje noc, która zmienia wszystko.

Autorka podzieliła rozdziały na dwie części. Naprzemiennie czytamy o czasie "Przed nocą, która zmieniła wszystko" i "Po nocy, która zmieniła wszystko".

Od razu widać, że po on zaczął się starać. Chce odzyskać żonę, odbudować małżeństwo. Można się zastanawiać co takiego się stało, że tak diametralnie zmienił podejście.

Pokusa przejścia do tytułowego rozdziału jest silna. Napięcie rośnie z każdą stroną.

Iga jest kobietą niezwykle altruistyczną, jej marzenia nie dotyczą przedmiotów, lecz ludzi. Chciałaby widzieć ich szczęśliwych. Dużo rozmawia z Tomkiem o jego żonie.

Czy ta, z którą chciałby być, może pomóc mu posklejać związek z Alicją? Jak to możliwe?

Ode mnie powieść otrzymuje 10/10. Nie jest to zaskoczenie, bo czytałam wcześniej "Jeszcze raz" i spodziewałam się, że kolejny tytuł autorki też mnie zauroczy.

Podobało mi się przedstawienie relacji między bohaterami z męskiego punktu widzenia. Wszystkie dialogi były bardzo autentyczne, tylko Iga wydawała się trochę oderwana od rzeczywistości.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz