niedziela, 5 czerwca 2022

Sarah Bartlett "Jak korzystać z magicznej energii Ziemi"

Tytuł: "Jak korzystać z magicznej energii Ziemi" 

Autor: Sarah Bartlett

Wydawnictwo: Muza

Ilość stron: 224

Data wydania: 11-05-2022

Moja ocena: 7/10


"Gdy stanowimy jedność z przyrodą, jesteśmy spójni z naszą świętą jaźnią; gdy jesteśmy spójni z naszą świętą jaźnią, tworzymy jedność z Ziemią i jej magią."


Choć uwielbiam filmy i książki fantasy, nie wierzę w istnienie magii w naszym świecie. Jednak nie raz odczułam kojący wpływ przyrody na psychikę. Kiedy jestem smutna lub zdenerwowana często pomaga mi zwykły spacer, pogapienie się na kaczki czy poleżenie na piasku plaży. Byłam ciekawa co autorka ma do powiedzenia i jak rozumie "magię ziemi".

Na wstępie poznajemy mity i legendy z całego świata oraz postrzeganie żywiołów w różnych kulturach. W jodze to Powietrze, Ziemia, Ogień, Woda i Przestrzeń, podczas gdy w feng shui to Ogień, Ziemia, Woda, Metal i Drewno. Sarah zaś twierdzi, że piątym żywiołem, spinającym pozostałe, jesteś ty.

Łączność człowieka ze światem przyrody jest czymś oczywistym. W kontakcie z roślinami zyskują wszyscy: one produkują potrzebny nam tlen, my wydychamy dwutlenek węgla, który one przetwarzają.

Większość książki stonowi spis zaklęć i rytuałów na każdą okazję: znalezienie dobrej pracy, szczęścia w miłości czy zapewnienia sobie dobrobytu. I choć raczej nie będę się w to bawić, dowiedziałam się, że bezwiednie czaruję cały czas: poprzez obserwację dzikiej przyrody, uprawianie sportu na powietrzu czy zbieranie kwiatów i muszelek.

Dla mnie to taka ciekawostka. Może się przydać jeśli kiedyś postanowię napisać książkę fantasy

Jeśli ktoś interesuje się magią praktyczną to jak najbardziej polecam.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz