poniedziałek, 30 października 2023

Agata Kołakowska "Lato jak w filmie"

Tytuł: "Lato jak w filmie"

Autor: Agata Kołakowska

Wydawnictwo: Oblicza

Ilość stron: 430

Data wydania: 09-06-2023

Moja ocena: 8/10

 

Ruby nie planowała wypoczynku w Wilkasy Spa, a już na pewno nie w rytmie przebojów z Dirty Dancing. To był prezent od przyjaciółek, Izy i Tiny. Po tym jak Ruby na antenie radia zwymyślała swojego byłego narzeczonego, szefowa zaproponowała jej chwilę przerwy. Słusznie uznała, że lepiej odsunąć niezrównoważoną pracownicę od mikrofonu. Kobieta miała więc wolną drogę na Mazury.

Ruby nigdy nie chciała być Baby a to na nią wskazał los. Od tej pory powinna trzymać się scenariusza, tymczasem myli owoce i zalicza kolejne wpadki, aż do najbardziej spektakularnej, z czapką Michała.

Właścicielka ośrodka, Lidia, podejrzewa, że w okolicy czai się jakiś przedstawiciel mediów, który chce storpedować jej pracę. Hotel z turnusami tematycznymi jest jej spełnionym marzeniem. Dirty Dancing to film, który dawał jej pocieszenie w trudnych czasach, gdy była żoną Richarda. Lidia marzy o swoim Johnnym, nie widząc starań wiernego Romana, który z miłości do niej nawet nauczył się tańczyć.

Odtwarzający rolę Johnnego Aleks, syn właścicielki, nie jest do końca zadowolony ze swojej roli. Marzy mu się coś ambitniejszego. On także podejrzewa Ruby o najgorsze. Co to za fanka, która nie zna swojej roli? Wiele kobiet z chęcią zajęłoby jej miejsce.

Dirty Dancing to także ulubiony film Izy i Tina. Niestety ich prezent okazał się niewypałem, bo Roby nie podziela ich zamiłowania do tej produkcji.

Jak to się skończy? Czy grupa zniechęconych osób może odnieść sukces? Tym bardziej gdy w pobliżu czai się prawdziwy wróg?

Spodziewałam się lekkiej lektury i to dostałam. Nie oczekiwałam, że przywiążę się do bohaterów. Każdy z nich ma swoją historię, pomimo że odgrywają inne role. Uprzyjemniają pobyt gościom Wilkasy Spa, jednocześnie walcząc z własnymi problemami.

Podczas czytania przypominałam sobie sceny z filmu, ale też kibicowałam Ruby, Aleksowi, Lidii i Romanowi. Książka jest mądra, chwilami wzruszająca, w dodatku akcja rozgrywa się w miejscu gdzie spędziłam kiedyś wakacje i poza jedną sytuacją, gdy musiałam uciekać przed wściekłymi mrówkami, dobrze je wspominam. Polecam tę książkę, tylko nie zapomnijcie przed przeczytaniem obejrzeć Dirty Dancing.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz