niedziela, 13 sierpnia 2023

Lidia Liszewska, Robert Kornacki "Czarny motyl"

Tytuł: "Czarny motyl"

Autorzy: Lidia Liszewska, Robert Kornacki

Wydawnictwo: Flow

Ilość stron: 368

Data wydania: 26-04-2023

Moja ocena: 10/10

 

Zbeletryzowana opowieść o losach Haliny Szwarc-Kłąb opowiada o dziewczynie, która "zagrała na nosie Hitlerowi". " Dzień dobry, ja bym się chciała do konspiracji zapisać " powiedziała zaledwie szesnastoletnia Halina. W czasie wojny zdobywała istotne dla kraju informacje, podszywając się pod Niemkę. W związku z działalnością musiała zmierzyć się z pogardą rodaków i obserwować z pozorną akceptacją okrutne działania nazistów. Młodej dziewczyny nikt nie podejrzewał a ona potrafiła to wykorzystać.

Nie słyszałam wcześniej o tej postaci, ale po przeczytaniu powieści z pewnością długo będę o niej pamiętać. Wykazała się wielką odwagą. Mam córkę w podobnym wieku i nawet nie chcę jej sobie wyobrażać na miejscu Haliny Kłąb.

Przy tworzeniu tej historii Lidia Liszewska i Robert Kornacki wykorzystali pamiętniki bohaterki. Autorzy tak autentycznie przedstawili jej losy, że czułam się jakbym była tuż obok.

To pierwsza książka tego pisarskiego duetu, jaką przeczytałam, lecz z pewnością nie ostatnia.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz