poniedziałek, 3 kwietnia 2023

Adrian Bednarek "Pamiętnik diabła"

Tytuł: "Pamiętnik diabła"

Cykl: Kuba Sobański, tom 1

Autor: Adrian Bednarek

Wydawnictwo: Zaczytani

Ilość stron: 484

Data wydania: 28-09-2022

Moja ocena: 10/10

 

Od początku nie polubiłam Kuby Sobańskiego. To skupiony na swoich potrzebach narcyz. Nie dba o innych ludzi, tylko o zachowanie pozorów. Ciągle kombinuje jak by tu zrealizować swoje żądze i nie ponieść konsekwencji. I gdyby chodziło tylko o używki czy seks, ale nie. Kuba Sobański, młody, przystojny i inteligentny przyszły prawnik z dobrej rodziny jest seryjnym mordercą.

Postać zarówno odpychająca jak i genialnie wykreowana. Autor pokazał zbrodnie widziane oczami zabójcy, który marzy tylko o tym, żeby jeszcze raz poczuć krew.

Mnie ta opowieść wciągnęła od kiedy pojawiła się postać Klary, która wszystko wyjaśnia. Albo tak nam się tylko wydaje, bo zakończenie książki obraca nasz punkt widzenia o sto osiemdziesiąt stopni.

Można podziwiać zdolność przewidywania Kuby, w którego przemyśleniach widoczne są jak na dłoni wszystkie elementy mrocznej triady. Jeżeli on ma jakieś uczucia jest to lęk przed schwytaniem i miłość własna. Nie współczuje ofiarom ani ich rodzinom. Wybiera przypadkowe dziewczyny - z jednym wyjątkiem - i brutalnie je morduje. Nie zawiniły niczym, po prostu stanęły na jego drodze. On sam stwierdza, że jest dumny ze swojego dzieła.

Wciągnęła mnie ta lektura i na pewno sięgnę po kolejne części. Jestem ciekawa jak dalej potoczą się losy rzeźnika niewiniątek. Nie polecam osobom wrażliwym, bo opisy zbrodni są krwawe. Mnie najbardziej zainteresował umysł mordercy.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz