wtorek, 4 sierpnia 2020

"Woła mnie ciemność" Agata Suchocka

Tytuł: "Woła mnie ciemność"
Cykl: Daję ci wieczność, tom 1
Autor: Agata Suchocka
Wydawnictwo: Initium
Ilość stron: 384
Rok wydania: 2018
Book tour: Black Unicorn Presents

Opis z okładki:
"Armagnac Jardineux, potomek plantatorskiej rodziny z Luizjany, udaje się w podróż do Europy, by zdobyć wykształcenie i posmakować rozrywek. Tymczasem wojna secesyjna pustoszy Południe, pochłaniając rodzinny majątek i na zawsze oddzielając go od bliskich. Wkrótce zarówno jego krewni, jak i rodzinna fortuna pozostają tylko wspomnieniem.
Samotny w obcym Londynie, Armagnac topi smutki w alkoholu. Jedyne, co potrafi i czym może zarobić na życie, to z wirtuozerią grać na fortepianie. Właśnie dzięki tej umiejętności poznaje młodego skrzypka, Lothara, oraz jego mecenasa - lorda Huntingtona. Wyniesiony z rynsztoka wprost na salony, Armagnac jednak niezbyt długo cieszy się nowym życiem. Wkrótce odkrywa, że dawna tajemnica związała losy jego babki z lordem Huntingtonem. Lektura starego pamiętnika zasiewa w sercu pianisty ziarno niepokoju. Czy to możliwe, że babka wiele lat temu opisywała tego samego mężczyznę, który teraz bawi się jego losem?
Bohater nie wie jeszcze, jak wysoka jest cena sławy..."

Recenzja:
"Woła mnie ciemność" to zdecydowanie najlepsza książka o wampirach, jaką kiedykolwiek przeczytałam. To nie są mieniące się w słońcu wieczne nastolatki, ratujące dziewczęta w opresji i z niewiadomego powodu po raz setny wracające do szkoły. Serio, kto by tego chciał?
Nocni łowcy Agaty Suchockiej to bezwzględne potwory, bawiące się ludźmi i myślące wyłącznie o swojej przyjemności. Takie byłyby wampiry, gdyby rzeczywiście istniały. 
Armagnac, zubożały szlachcic na obcym lądzie, pozbawiony rodziny, zapija smutki brzdąkając smętnie na fortepianie. Niespodziewanie zostaje odkryty przez tajemniczego lorda, który postanawia zostać jego mecenasem. Kim jest tajemniczy Huntington?
Próbując odkryć sekret swojego dobroczyńcy nasz bohater może natknąć się na niebezpieczeństwa, o których nie ma pojęcia.
Narastająca aura tajemnicy i grozy wciąga czytelnika, nie pozwalając się oderwać od książki. Choć fabuła jest bardzo zbliżona do legendarnego Drakuli i od początku wiemy co się wydarzy, czekamy na ten moment z niecierpliwością.
Po przemianie Armagnaca akcja przyspiesza. Towarzyszymy stworom nocy w polowaniu i poznajemy ich sposób myślenia, ich żądzę krwi oraz siebie nawzajem.

"Żachnąłem się, ale w tej samej sekundzie poczułem, jak jego krew mnie woła, zdawało mi się, że śpiewa do mnie jak mityczna syrena. Rzuciłem się na niego już bezwolnie, zamknąłem go w żelaznym uścisku ramion, zauważając jeszcze, że są podobne do zasuszonych członków Lothara. Gdy poczułem krew, zacząłem ssać łapczywie, jęcząc głośno - to było jak płynna rozkosz wypełniająca nagle każdą komórkę mojego ciała." 

"Poruszali się zręcznie i bezszelestnie, ledwie za nimi nadążałem, ale uważnie ich obserwując i naśladując, szybko się uczyłem, jak pokonywać przeszkody, aby nie robić hałasu. Z każdą mijającą sekundą stopniowo przyzwyczajałem się do nowej siły i zręczności, które przepełniały moje ciało, i jakby instynktownie wiedziałem, jak ich używać. Wkrótce przemykaliśmy niezauważeni wśród najpodlejszych szczurów Londynu, gotowych zabić nas za nasze buty, koszule, pieniądze w naszych kieszeniach."

Ciekawym wątkiem jest przedstawiona w książce miłość pomiędzy Armagnackiem, Lotharem i Huntingtonem.

"Gdy wyjeżdżałem z Ameryki, nigdy nie przypuszczałem, że spotkam mężczyzn, którzy tak bardzo zmienią moje życie - rzekłem. - Nigdy nie przypuszczałem, że można kochać mężczyznę inaczej, niż kochałem ojca. Nigdy nie przypuszczałem, że mężczyzny można pożądać."

Styl autorki jest bezbłędny, książkę bardzo dobrze się czyta. 
Zaintrygował mnie epilog, stanowiący zapowiedź dalszych losów naszego bohatera a właściwie jego końca. Z chęcią przeczytam kolejne tomy tej serii.
Dziękuję Agacie Suchockiej oraz Aleksandrze Pisarskiej za możliwość udziału w book tour z tą książką. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz