poniedziałek, 9 stycznia 2023

Wanda Siubiela "Mroczna zasłona"

Tytuł: "Mroczna zasłona"

Cykl: Mroczna zasłona, tom 1

Autor: Wanda Siubiela

Wydawnictwo: Bookplan.pl

Ilość stron: 188

Data wydania: 24-10-2022

Booktour: Aleksandra Zarycka

Moja ocena: 7/10

 

"Jesteśmy odbiciem naszej rzeczywistości. I to od nas zależy, jak będziemy czuć się sami ze sobą."


Bohaterką książki jest ośmioletnia elfka Anastazja. O jej wcześniejszych przygodach opowiada dwunastotomowy cykl "Kamień Królestwa Sloget". Czytałam bez znajomości poprzednich części.

Anastazja wspomina swoje przeżycia z Królestwa i spotyka znanych już przyjaciół oraz wrogów. Chociaż najchętniej wróciłaby do domu i położyła się do swojego łóżeczka, dzielnie walczy z ciemnością w swoim sercu.

Elfka jest z natury dobra, lecz otaczające ją osoby próbują wywrzeć na nią wpływ. Ona zaś za każdym razem zastanawia się kim chce być i jakie skutki dla innych może przynieść jej zachowanie. Dziewczynka jest nad wiek poważna i rozwinięta duchowo.

Często gubiłam się w treści, jak dla mnie była dość chaotyczna. Nagle coś się działo, elfka gdzieś się przenosiła, nie wiadomo gdzie i dlaczego. Towarzyszyły jej tajemnicze strużki, które otwierały dla niej przejścia do innych światów. Trochę brakowało mi znajomości poprzednich tomów.

Trudno powiedzieć do kogo skierowana jest ta powieść. W pierwszej chwili odniosłam wrażenie, że jest to bajka dla dzieci, ale zawarte w niej przemyślenia filozoficzne trafią raczej do starszego odbiorcy.

Książka przekazuje istotne wartości: zawsze warto postępować dobrze, zatrzymać się i zastanowić zanim podejmie się pochopną decyzję i otaczać się tylko osobami, które wnoszą dobro w nasze życie.




Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz