czwartek, 12 stycznia 2023

Stefan Darda "Przebudzenie zmarłego czasu. Druga gemma"

Tytuł: "Przebudzenie zmarłego czasu. Druga gemma"

Cykl: Przebudzenie zmarłego czasu, tom 2

Autor: Stefan Darda

Wydawnictwo: Videograf

Ilość stron: 320

Data wydania: 25-10-2022

Moja ocena: 7/10

 

Kuba Domaradzki uparcie szuka drugiej gemmy, choć intuicja go ostrzega, że to się źle skończy. Zdaje mu się, że słyszy głosy. Czy to wuj powracający z zaświatów czy dziwaczny sen? Nagranie z monitoringu przedstawiające feralny dzień zawiera pewien błąd.

Jakub dużo myśli, lecz niewiele robi. Często się zastanawia co by było gdyby, tak jakby mógł przewidzieć każde zdarzenie w alternatywnej przyszłości. Czuje, że zakochuje się w Justynie i chętnie uratowałby ją przed agresywnym mężem, ale czy ona chce tego samego?

Bohater często zachowuje się irracjonalnie a później analizuje to zachowanie.

Nawiązuje rozmowę z nielubianą sąsiadką, która przedstawia mu swoją teorię funkcjonowania świata. Ma okazję zweryfikować jej pogląd na siebie, ukształtowany przez plotki.

Najbardziej urzekła mnie postać sympatycznego fryzjera, pana Ludwika, który posługuje się jakąś gwarą, lecz mimo to da się go zrozumieć.

Czekałam na rozwiązanie sekretu przemyskiej gemmy, tym bardziej, że poprzedzające rozdziały wstawki sugerują, że umożliwia ona podróże w czasie. Niestety ten tom nie odpowiada na pytania a tylko je mnoży. Pozostaje mi czekać na kolejną część i mam nadzieję, że więcej w nim będzie akcji niż teoretycznych przemyśleń.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz