piątek, 17 listopada 2023

Emily Hawkins, Jessica Roux "Historia naturalna stworzeń magicznych"

Tytuł: "Historia naturalna stworzeń magicznych"

Autorki: Emily Hawkins, Jessica Roux

Wydawnictwo: Harper Collins

Ilość stron: 64

Data wydania: 25-10-2023

Moja ocena: 10/10

 

Ta pięknie wydana książka prowadzi czytelnika przez kolejne kontynenty, gdzie wraz z bohaterami, Dimitrosem Pagonisem i Artemis Matsouki, może poznawać charakterystykę niezwykłych istot.

Cześć z nich znana jest z literatury i filmów. Są wśród nich ogry, centaury jednorożce, gryfy, mantikory czy stukostrachy.

Opisy magicznych stworzeń oparte są o mity i legendy różnych ludów. Niektóre podobne są do niegdyś występujących zwierząt. Mnie oczywiście najbardziej zainteresowały smoki. Co ciekawe, te europejskie zieją ogniem, podczas gdy azjatyckie mają włosy i wyglądem bardziej przypominają węże.

Olbrzymia ośmiornica przypomniała mi stary film "20 tysięcy mil podmorskiej żeglugi", który oglądałyśmy z siostrą na kasecie VHS

W książce podane są sposoby na zwalczenie bazyliszka. Kto pamięta co wiedźmin Geralt mówił o użyciu lustra w tym przypadku?

Są też istoty, o których nie śniło się filozofom a ja widziałam je pierwszy raz, mimo że przeczytałam wiele pozycji z gatunku fantastyki. Każdy z tych stworów zasługuje na własną opowieść. Może z wyjątkiem Bonnacona. A może nie. Przeczytajcie i oceńcie sami.

Autorzy mieli świetny pomysł na przedstawienie magicznych stworzeń w książce na wzór atlasu. Mamy ilustrację danej istoty, opis jej siedliska, regionu występowania, wyglądu, wzrostu, diety i zachowania.

Każdy szanujący się pogromca ma taki grymuar. A propos, nie wiem czy ktoś z was oglądał serial Grimm? On też miał takie księgi. To rzecz podstawowa dla młodego odkrywcy.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz