sobota, 11 czerwca 2022

Paulina Świst "Fighter"

Tytuł: "Fighter"

Autor: Paulina Świst

Wydawnictwo: Akurat

Ilość stron: 320

Data wydania: 13-04-2022

Moja ocena: 9/10


"Nie lubię nudy, sztampy, kalki,

nie lubię rutyny bardzo.

Skarbie, będziemy nieprzewidywalni,

drugiego takiego już nie znajdziesz"

 

Bestsellerowa autorka Pola Werner chce opisać szemrane interesy pewnej spółki. Wpada przez to w kłopoty. Dostaje pogróżki. Jej wydawca zapewnia jej ochronę w postaci Patryka Cebulskiego, znanego jako "Cwibul" zawodnika MMA.

Oboje mają na swój temat pewne wyobrażenia. On spodziewa się nudnej pani w średnim wieku, ona - niezbyt lotnego umysłowo sportowca. Oboje przeżywają przyjemne zaskoczenie. Iskrzy pomiędzy nimi od pierwszego spotkania. Pokochałam te ich zabawy słowne i cięte riposty. To jest to, za co polubiłam styl autorki. Przy każdej jej książce gęba sama mi się śmieje. 


"Nie było sensu się oszukiwać. Facet był absolutnie w moim guście. Zwiastowało to kompletną i apokaliptyczną katastrofę. Mój gust oznaczał bowiem ni mniej, ni więcej emocjonalnie popapranego, totalnie niedojrzałego, egoistycznego gnojka."


Sama afera jest gdzieś w tle, lecz przez większość czasu fabuła skupia się wokół rozwijającego się romansu Kseni i Patryka. Dopiero pod koniec powieści akcja się zagęszcza.

W treści znajdziemy nawiązania do innych polskich autorów. Bardzo mi się to podobało.

W epilogu pojawi się pewna postać, która was zaskoczy, ale "wywołaliście wilka z lasu".


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz