niedziela, 28 lutego 2021

Katarzyna Gacek - "Zemsta ze skutkiem śmiertelnym"

Tytuł: "Zemsta ze skutkiem śmiertelnym"

Autor: Katarzyna Gacek

Wydawnictwo: Oficynka

Ilość stron: 274

Data wydania: 31-12-2020

Moja ocena: 10/10


"Trzy miesiące temu moje życie z bezpiecznej łąki porośniętej stokrotkami zmieniło się w zdewastowane i wypalone ogniem pole walki, na którym bezustannie toczą się teraz mniejsze i większe potyczki. Nie muszę chyba wyjaśniać, że większość z nich przegrywam z kretesem. Nie planowałam zostania samotną matką, wręcz odwrotnie - swoją przyszłość widziałam wyłącznie na łonie pełnej rodziny. Przez trzynaście lat beztrosko uzależniłam się od męża, wykarczowując z mojego DNA gen odpowiedzialny za samodzielne podejmowanie decyzji. A teraz przekonywałam się ze zdziwieniem, że po tylu latach bycia kobietą bluszczem nie jest łatwo bez podpory uchwycić pion. Bujałam się więc, przerażona, na wszystkie strony, a szukanie kolejnego muru, kraty czy siatki nie miało sensu, zanim nie usztywnię łodygi."

 

Magda dochodzi do siebie po trudnym rozstaniu z mężem. Przypadkowo zostaje świadkiem morderstwa i za wszelką cenę chce pomóc znajomemu policjantowi w prowadzeniu śledztwa. Dowiaduje się o tragedii, która dotknęła jej przyjaciół i bez wahania rusza na pomoc. Czy jej działania pomogą czy wręcz przeciwnie?

Katarzyna Gacek pisze lekko i z humorem a jej bohaterów da się lubić. Magda, pomimo swojego wścibstwa, jest inteligentna i stara się nie przeszkadzać w działaniach policji, chociaż nie zawsze jej to wychodzi. Dba o rodzinę i przyjaciół, stara się łączyć bycie samotną matką z pracą zawodową i jeszcze znajduje czas na spotkania ze znajomymi. 

Jednak nie wszystko w tej książce jest lekkie, łatwe i przyjemne, bowiem prowokuje ona także do trudnych pytań. Zgodnie z tytułem główny watek stanowi zemsta. Jak daleko może się posunąć zraniony człowiek, szukający odwetu? I jak czujni czasem musimy być, by zauważyć problemy bliskich nam osób?

Pojawia się tu silnie zarysowany wątek psychologiczny. Po wielkiej stracie nie pozostaje już nic poza zemstą na osobie, która zawiniła. Autorka pokazała do jakiego stopnia cierpienie zaślepia i czyni niewrażliwym na krzywdę innych.

"Zemsta ze skutkiem śmiertelnym" to druga część przygód sympatycznej pani weterynarz, lecz można czytać ją niezależnie. Książka jest bardzo ciekawa i wciągająca. Podobał mi się opis relacji pomiędzy Magdą a jej dziećmi, rodzicami i przyjaciółką. Było to bardzo realistyczne. 

To lekka powieść na jeden wieczór. Z pewnością sięgnę także po inne książki autorki, przede wszystkim muszę nadrobić pierwszy tom cyklu, bo jestem go bardzo ciekawa.

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Oficynka.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



2 komentarze:

  1. W pierwszej kolejności chcę poznać pierwszą część cyklu mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie skończyłam, ale mnie nie porwała...

    OdpowiedzUsuń