poniedziałek, 8 lutego 2021

Paweł Kopijer - "Czempion Semaela"

Tytuł: "Czempion Semaela"

Cykl: Trylogia Mitrys, tom 2

Autor: Paweł Kopijer

Wydawnictwo: PANKO

Data wydania: 27-08-2020

Book tour: Czytam dla przyjemności

Moja ocena: 8/10


"Czempion Semaela" stanowi rozwinięcie pierwszej części Trylogii Mitrys. W drugim tomie cyklu poznajemy dalsze losy głównych bohaterów "Mroku we krwi": Winei i Norana. 

O ile, zgodnie z grafiką na okładce, pierwsza część była poświęcona głównie Winei, o tyle w drugiej autor skupił się na wątku Norana. 

Chłopak musi się zmierzyć z własnym demonem. Nie jest w stanie pozbyć się tej części swojej osoby, więc musi nauczyć się nad nią panować i współpracować. Czy podoła wyzwaniu? Czy też przejdzie na stronę Mroku? Kto jest tajemniczym Czempionem Semaela? Sądziłam, że z tą postacią Noran stoczy walkę i przeżyłam niemałe zaskoczenie.

Winea wyskakuje w pierwszym rozdziale niczym Filip z konopi i dołącza do ekspedycji, która zmierza ku grocie Pożeracza Umysłów. Dziewczyna nie zna swojej prawdziwej mocy i nie wie kim naprawdę jest. Odkrycie jej pochodzenia będzie prawdziwą niespodzianką.

Grupy Winei i Norana niezależnie od siebie zmierzają sobie na spotkanie. Przez dwa tomy czekałam na konfrontację głównych postaci. Jestem ciekawa jak dalej rozwinie się ich relacja. Czy będą współpracować czy też zostaną wrogami?

W drugim tomie pojawia się kilka nowych, ciekawych postaci. Najbardziej podobała mi się Bruneira.

Bardzo plastyczne opisy pozwalają wyobrazić sobie dokładnie świat przedstawiony.

Książkę czytało mi się o wiele lepiej niż "Mrok we krwi". Najlepiej byłoby czytać tom drugi bezpośrednio po pierwszym. Od lektury "Mroku..." minęło trochę czasu i wiele rzeczy musiałam sobie przypominać. Teraz czekam z niecierpliwością na zakończenie cyklu. 

Dziękuję Andżelice z Czytam dla przyjemności za możliwość udziału w book tour. Mam nadzieję, że będzie kolejny z trzecią częścią.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



2 komentarze: