środa, 24 lutego 2021

Alicja Sinicka - "Stażystka"

Tytuł: "Stażystka"

Autor: Alicja Sinicka

Wydawnictwo: Kobiece

Ilość stron: 432

Data wydania: 29-01-2020

Book tour: @chce.czytac.wiecej

Moja ocena: 7/10


"Znowu zanurzam się w jego torsie. Wczoraj mnie odtrącił, bo bał się, że inni mogą nas zobaczyć, teraz jednak sam nalega na bliskość, a ja znów jej łaknę, jak szczeniak, któremu od czasu do czasu udaje się ugryźć dyndającą nad nim kosteczkę. Wiem, że nie będzie z tego niczego poważnego, zresztą nie oczekuję żadnej deklaracji. Jestem przyzwyczajona do bycia kochanką. To mi wystarczy."

 

Klaudia, świeżo upieczona studentka, została przyjęta do pracy na stanowisku stażystki w firmie Marka Skalskiego. Wydaje się, że to praca marzeń. Na tyle dobrze płatna, żeby dziewczyna mogła odłożyć trochę pieniędzy na spełnienie marzeń. 

W pewnym momencie Klaudia dowiaduje się, że dwie poprzednie dziewczyny zajmujące to stanowisko zginęły w niewyjaśnionych okolicznościach. Przypadek?

Sam Skalski, z pozoru idealny, skrywa zaburzenia psychiczne. To maniak porządku i symetrii, oczekujący, że całe otoczenie podporządkuje się jego wysokim wymaganiom. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i żony. 


"Chcesz rozpocząć karierę w prężnie rozwijającym się przedsiębiorstwie, które zapewni ci niepowtarzalną atmosferę pracy? Twoja kreatywność będzie doceniona, a odpowiedzialne wyzwania pozwolą w pełni wykorzystać Twój potencjał. Zadbamy o to, abyś zdobyła u nas doświadczenie, którego nigdy nie zapomnisz. Zgłoś się już teraz!"

 

Odpowiadając na ogłoszenie ani Klaudia ani Daria i Weronika nie wiedziały jak szeroki zakres usług będą musiały świadczyć na stanowisku "stażystki". Podejmując pracę u Marka stają się częścią niebezpiecznej rozgrywki.

Zaintrygował mnie opis powieści a że czytałam wcześniej rewelacyjną "Służącą" tej autorki spodziewałam się fabuły trzymającej w napięciu. "Stażystka" była jednak o wiele słabsza.

Tutaj można przeczytać moją opinię o "Służącej":

http://m-czas.blogspot.com/2020/11/alicja-sinicka-suzaca.html

W "Stażystce" zabrakło tego napięcia, kiedy wiadomo, że coś się wydarzy i czekamy z niecierpliwością na rozwój akcji. Pozytywnie zaskoczyło mnie nieoczekiwanie zakończenie powieści, gdzie dzieje się dużo i szybko. Takiego finału nie przewidziałam. Plus za kota.

To nie będzie mój ulubiony tytuł Alicji Sinickiej, mimo to chętnie sięgnę po inne książki autorki.

Dziękuję Dominice za możliwość udziału w book tour.



Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



1 komentarz: