sobota, 18 lutego 2023

Ewelina Pałecka "Szmal pachnący ziołem"

Tytuł: "Szmal pachnący ziołem" 

Autor: Ewelina Pałecka

Wydawnictwo: Ewelina Pałecka

Ilość stron: 352

Data wydania: 15-12-2022

Moja ocena: 9/10

 

Handel narkotykami kojarzy się zwykle z wielkimi interesami i mafijnymi porachunkami. Zdawałoby się, że w takiej książce krew będzie lała się gęsto, tymczasem jest całkiem inaczej.

Waleria, znudzona życiem u boku zaborczego, nudnego męża, zgadza się na propozycję brata. Maks prowadzi uprawę marihuany w Irlandii. Świadomie wciąga siostrę w ten biznes. Zarabiają coraz więcej i rozszerzają działalność. Pracują po kilkanaście godzin dziennie a nocami balują. Używki są na porządku dziennym.

Waleria szybko zapomina, że zostawiła w Polsce męża. Zachowuje się jak żądna wrażeń nastolatka. Odpowiada jej szalony seks, imprezy po świt i życie na walizkach.

Dobrze, że w całym tym kołowrocie wciąż pamięta o synu.

Idzie im aż za dobrze, tylko czekałam, aż coś się sypnie. Stawiałam na to, że wykończy ich konkurencja.

Zaskoczyło mnie zakończenie, jakby nie było ogólnie pozytywne. Po drodze nie zabrakło zwrotów akcji. Jeszcze nie czytałam książki z tym motywem i nie wiedziałam czego się spodziewać, ale powieść bardzo mi się podobała.

Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Autorka ma lekki, styl. Strony same się przewracają. Trudno uwierzyć, że to debiut.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

  

1 komentarz: