sobota, 11 lutego 2023

Stephen Hawking, Lucy Hawking "George i Wielki Wybuch"

Tytuł: "George i Wielki Wybuch"

Cykl: George i kosmos, tom 3

Autor: Stephen Hawking, Lucy Hawking

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Ilość stron: e-book 149

Data wydania: 04-02-2020

Moja ocena: 7/10

 

"George i Wielki Wybuch" to trzecia część serii Stephena Hawkinga "George i kosmos", lecz można czytać ją niezależnie od innych tomów. Od dawna chciałam przeczytać którąś z książek słynnego astrofizyka, lecz obawiałam się, że mogę nie zrozumieć poważnie podanej teorii, dlatego zdecydowałam się na sięgnięcie po publikację skierowaną do młodszych czytelników.

W tym tomie wszystko zaczyna się od świni. George Greenby chce znaleźć jak najlepsze nowe miejsce zamieszkania dla swojego pupila, który wyrósł za bardzo, by wystarczyło mu dotychczasowe. Do tego celu używa superkomputera o nazwie Kosmos, znajdującego się w posiadaniu ojca jego najlepszej przyjaciółki, Annie.

Maszyna potrafi tworzyć portale do rożnych miejsc, także do odległych planet. Podczas jednej z wypraw opiekun komputera, Eric Bellis, nie zadbał odpowiednio o zabezpieczenie przejścia, co skusiło ciekawskiego chłopca. Wynikła z tego nielicha awantura, w wyniku której naukowiec może stracić dostęp do swojego narzędzia pracy.

Dzieci odkrywają spisek, który może zniweczyć największy eksperyment naukowy w dziejach ludzkości. Dzięki zdobytej wiedzy są w stanie wyplątać się z tarapatów.

Książka w przystępny sposób przedstawia teorię Wielkiego Wybuchu. Dowiadujemy się jak powstał wszechświat, jakie cząstki go tworzą, czym jest Wielki Zderzacz Hadronów. Publikacja została wzbogacona o wstawki ze zdjęciami (ze względu na ograniczenia mojego czytnika oglądałam je w czerni i bieli) oraz fragmenty wykładów Dr Stephena Hawkinga, Dr Michaela S. Turnera, Dr Paula Daviesa i Dr Kipa S. Thorne'a przedstawiających najnowsze odkrycia naukowe w dziedzinie fizyki kwantowej.

Wydaje mi się, że opowieść George'a trafi raczej w gusta starszych dzieci, z wyższych klas szkoły podstawowej. Dla maluchów to jednak może być za trudne. Podoba mi się sposób poprowadzenia fabuły. Trójka przyjaciół przeżywa wielką i niebezpieczną przygodę na miarę Jamesa Bonda, ratując świat za pomocą wiedzy. Przy okazji dowiadują się do czego może im się przydać znienawidzona przez wielu matma. Autorzy wspominają także o ekologii i zagrożeniach dla naszej planety. Rodzice George'a są ekologami. 

Lektura zainteresuje nie tylko młodzież, nada się także dla dorosłych, którzy są ciekawi natury wszechświata. Polecam. 

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz