poniedziałek, 30 marca 2020

"Pożar w mojej głowie" Kamila Mitek

Tytuł: "Pożar w mojej głowie"
Autor: Kamila Mitek
Wydawnictwo: Oficyna R
Ilość stron: 340
Rok wydania: 2020
Book tour: Zaczytany Świat Moni

Opis z okładki: "Kamila Mitek, po bardzo udanym debiucie powieścią "Na śniadanie... tort szpinakowy", powraca z nową historią pod intrygującym tytułem "Pożar w mojej głowie". Tym razem główną bohaterką jest strażaczka Dorota.
Wykonując męski zawód, zmaga się ona nie tylko z dyskryminacją ze strony przełożonego i trudami pracy, ale też z emocjonalnym "pożarem w głowie". W wyniku różnych zdarzeń odkrywa swoją wrażliwość, która staje się jej wewnętrzną siłą. Niemały wpływ ma na to również jej nieoczekiwany wyjazd na obóz dla trudnej młodzieży..."

Recenzja: Dorota realizuje się w pracy, o której wykonywaniu zawsze marzyła. Jest strażakiem. Jedyną kobietą w męskiej ekipie. Nie każdemu ten stan rzeczy odpowiada. Jej przełożony nie jest zachwycony posiadaniem pracowniczki w dowodzonej przez siebie grupie. Kobieta jest odsuwana od trudnych i odpowiedzialnych zadań. Nie tak wyobrażała to sobie Dora, która ze wszystkich sił pragnie stać się równorzędnym członkiem zespołu.
Jednocześnie zmaga się z oczekiwaniami najbliższych, którzy nie rozumieją, że w przypadku jej zawodu priorytetem zawsze będzie praca, której dziewczyna musi podporządkować życie osobiste.
Poznajemy Dorotę w trakcie akcji, którą rozpoczyna się powieść. Książkę czyta się szybko i lekko. Dowiadujemy się z niej jak pracują strażacy. Widać, że autorka dobrze przygotowała się do stworzenia historii osadzonej w tym środowisku. Może przydałoby się parę odnośników wyjaśniających czytelnikowi niektóre zwroty, używane podczas akcji.
Z remizy strażackiej odważna i bezkompromisowa Dorota trafia do równie trudnego środowiska: zostaje oddelegowana jako wychowawca na obóz dla młodzieży sprawiającej problemy wychowawcze. Tu dziewczyna musi się zmierzyć z pożarem uczuciowym. Pomaga jej w tym poznana w lesie psycholog Ania - postać, którą bardzo polubiłam.
Spodobała mi się też charakterna, szczera i bezpośrednia Zocha - najlepsza przyjaciółka Dory. Uśmiech na mojej twarzy wywołały perypetie miłosne Rudego, trzymałam kciuki za sukces osobisty Poety.
Książka dostarczyła mi wielu pozytywnych emocji i nie mogę się doczekać kiedy trafi w moje ręce tort... szpinakowy. "Pożar w mojej głowie" zapłonął dzięki book tour zorganizowanemu przez Monikę z Zaczytanego Świata Moni we współpracy z autorką, Kamilą Mitek. Dziękuję za możliwość udziału.


„Jak ugasić pożar w głowie? Tego nie wie nikt.
Nikt ci nigdy nie podpowie, co przyniesie świt.Kiedy duszy ból ustanie? Po co on tu był?Czy tęsknotę swą ukoisz, myśli złe zamienisz w pył?Nie ma na to jednej rady! Przestań czekać, przestań śnić!
Może odpowiedzią będzie – tu i teraz tylko… być.”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz