wtorek, 10 marca 2020

"Sedno życia" Katarzyna Kielecka

Tytuł: "Sedno życia"
Cykl: Sedno, tom 1
Autor: Katarzyna Kielecka
Wydawnictwo: Szara Godzina
Ilość stron: 408
Rok wydania: 2019

Opis z okładki: 
"Edyta, zakompleksiona i zdystansowana trzydziestolatka, niechętnie przyjmuje od brata propozycję pracy. Nie przypuszcza, że pociągnie to za sobą kolejne zwroty i zburzy jej cenny spokój. Niespodziewana diagnoza lekarska i spotkanie przyjaciółki z dzieciństwa wyzwalają w zamkniętym świecie bohaterki lawinę zmian, która zdaje się nie mieć końca.
Czy kobieta stawi czoła problemom i spełni obietnicę?"

Recenzja:
Jakiś czas temu miała okazję przeczytać przezabawną książkę młodzieżową "Gieśki" Katarzyny Kieleckiej. Uśmiałam się przy tym do łez, odkrywając talent komediowy autorki.
"Sedno życia" wręcz przeciwnie, nie tyle bawi co wzrusza i wyciska łzy. Pisarka pokazała się od zupełnie innej strony.
Zamknięta w sobie Edyta, bardzo niesprawiedliwie oceniana przez ojca, najchętniej nie wychodziłaby z domu. Nie wierzy w siebie, izoluje się od ludzi. Żyje w miarę szczęśliwie w swojej samotni, ruszając z niej tylko do pracy i od czasu do czasu na spotkania rodzinne.
Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy dziewczyna spotyka dawną przyjaciółkę. Odnawia dawną zażyłość a jej mały świat nabiera barw i rozrasta się. Następują kolejne zmiany, które kruszą bańkę mydlaną. W życiu Edyty pojawiają się kolejni ludzie, a niektórych bliskich zaczyna poznawać lepiej, odkrywając rodzinne sekrety.
Dzięki licznym zawirowaniom kobieta odnajduje spokój ducha i odkrywa sedno życia: miłość, rodzinę i szczęście.
Czytając powieść nie raz się wzruszyłam, nie raz uśmiechnęłam. Bawiły mnie szczególnie rozmowy z Grzesiem:

"- Cześć, to ja.
- Cześć, a to ja.
- Wiem, przecież dzwonię do ciebie."

Książka z początku nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia: od, kolejna ofiara losu, wiecznie użalająca się nad sobą. Jednak uparcie czytałam dalej i było coraz lepiej a pod koniec nie mogłam oderwać się od kart powieści.
Edyta okazała się silniejsza niż sądziła, udało jej się wywalczyć szczęście dla siebie i bliskich, choć nie raz popełniała błędy.
Ta książka nie raz mnie zaskoczyła. Kiedy już sądziłam, że przed bohaterami prosta droga do celu niespodziewanie pojawiały się komplikacje, jak to w życiu. Jak powiedział Woody Allen:

"Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o twoich planach na przyszłość."

Lektura dostarczyła mi paru godzin wspaniałej zabawy i cieszy mnie ogromnie, że pojawił się już kolejny tom, który przeczytam, mam nadzieję, z równą przyjemnością.
Książka trafiła do mnie przez book tour Zaczytanej Ewelki. Dziękuję za możliwość udziału.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz