wtorek, 11 stycznia 2022

Lenora Bell "Jak rozkochałam w sobie księcia". Recenzja przedpremierowa.

Tytuł: "Jak rozkochałam w sobie księcia"

Cykl: Skandaliczni książęta, tom 1

Autor: Lenora Bell 

Wydawnictwo: Otwarte

Ilość stron: 344

Data premiery: 12-01-2022

Moja ocena: 10/10


"MASZ TRZY SEKUNDY, BY WYJŚĆ" 

 

krzyczą do mnie pierwsze litery po otworzeniu książki. Tym sposobem autorka już zdobyła moją uwagę a moja przekorna natura sprzeciwia się odłożeniu powieści. A właśnie, że nie wyjdę!

Jego Bydlęca Mość, Występny książę James, wieczny wagabunda, nigdy nie chciał iść w ślady ojca. To jego brat miał zajmować się rządzeniem. Nieszczęśliwy zbieg okoliczności sprawił, że musiał porzucić piracką dolę i z nieślubną córką Flor Marią wrócić do zimnej, niegościnnej Anglii.

Teraz szuka narzeczonej. "Potrzebuję rozsądnej wspólniczki w interesach. Osoby wytwornej, o nieskazitelnym charakterze, potrzebuję wszystkiego tego, czym sam nie jestem."

Książę zaprasza kandydatki na żonę do Warbury Park, gdzie mają odbyć się eliminacje. Jedną z dziewcząt jest panna Dorothea Beaumont, najstarsza córka hrabiego Desmond. Niefortunnie nie mogła zjawić się w zamku osobiście, lecz jej matka nie może przegapić takiej partii.

W rolę jej córki wciela się Charlene, nieślubna córka hrabiego, podobna do krewniaczki jak bliźniaczka, lecz o wręcz odmiennym charakterze. Prawdziwa Dorothea to wzór cnót niewieścich, w dodatku potrafi oprzeć się ciasteczkom. 

Charlene czeka metamorfoza jak w programie "Łabędziem być" albo "Projekt Lady". Musi zadbać o odpowiednią postawę, maniery, strój i fryzurę a to wszystko zaledwie w kilka dni. Co może pójść nie tak? 

Każda próba wczucia się w rolę Dorothei kończy się spektakularną katastrofą, która nie raz pociąga za sobą więcej ofiar. Jednak zdaje się, że ta nieplanowana strategia przynosi skutki. James nie jest typowym księciem, co udowadnia od samego początku. Żadna nudna hrabianka nie zdobędzie jego serca. A Charlene?

"Jej powinnością było uwieść księcia. Po czym ulotnić się ze sceny". 

Byle się nie zakochać.

Czytając powieść Lenory Bell bawiłam się równie dobrze jak przy przygodach Bridget Jones. Humor poprawiał mi także niepowtarzalny przyjaciel Jamesa, Dalton. Bardzo bezpośredni w obyciu.

Bohaterowie są autentyczni. Z łatwością odnalazłabym ich cechy wśród współczesnych. Styl lekki i zabawny. Trudno się nie uśmiechnąć czytając o Charlene i Jamesie. Chętnie przeczytam także kolejne części cyklu. 

Dziękuję wydawnictwu Otwartemu za egzemplarz powieści.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz