sobota, 14 sierpnia 2021

Paulina Jurga "Marionetka".

Tytuł: "Marionetka"

Cykl: Rosyjska Mafia, tom II

Autor: Paulina Jurga

Wydawnictwo: Otwarte

Ilość stron: 424

Data wydania: 02-06-2021

Book tour: @muniuskaaa

Moja ocena: 9/10


"Zawsze jesteśmy czyimś marionetkami, Marto. Zawsze musimy się czemuś podporządkować, czy to innym ludziom, czy prawu, czy religii. Zawsze są jakieś zasady, które ograniczają naszą wolność."


Wydawałoby się, że po śmierci ojca Marta będzie wreszcie wolna i wyjedzie z Nikołajem do Polski, gdzie będą żyli długo i szczęśliwie. Czy jakoś tak.

Sprawa nie jest jednak tak prosta. Z mafijnej rodziny nie da się wypisać ot tak. To ośmiornica, która ma wiele macek i przed którą nikt się nie ukryje. Maksim musi usankcjonować przejęcie władzy nad domem, do czego będzie potrzebował wsparcia najważniejszych członków bratwy. 

Póki co nikt nie jest bezpieczny. Marta może być z Nikołajem, tylko... czy zechce? Czy mężczyzna zdoła ponownie przekonać ją do siebie po tym jak utracił jej zaufanie?


"Posłał mi szelmowski uśmiech, a następnie, nim się spostrzegłam, pocałował mnie czule. Początkowo próbowałam się wyrwać, ale jedną ręką unieruchomił moje nadgarstki, a drugą położył mi na karku, przyciągając bliżej siebie. Jego usta na początku były ostrożne, jakby sprawdzał, na ile może sobie pozwolić, ale z każdą chwilą, gdy mój opór malał, jego pocałunki stawały się coraz bardziej śmiałe."


Niewiadome są losy jej porwanej przyjaciółki, Karoliny. Pozostały przy życiu brat nie jest tym, kim się wydaje. Nawarstwiają się komplikacje i problemy do rozwiązania. Przed Martą, Maksimem i ich sojusznikami stoi trudne zadanie. 


"W rodzinie takiej jak nasza rodzisz się z piętnem. Dorastasz, mając na sumieniu krew ludzi, których zabijają twoi pobratymcy. Z każdym kolejnym dniem coraz bardziej zdajesz sobie sprawę, że nie będziesz umiał przerwać tego kręgu śmierci. Tkwisz w tym bagnie już nie po kolana czy po pas. Robisz w nim jebane przysiady, mieszając krew z błotem i topiąc w tym resztki wyrzutów sumienia. A potem stajesz się taki jak oni. Ucieczką jest tylko śmierć."


***

W drugiej części cyklu wiele się dzieje. Po szokującym zakończeniu "Matrioszki" obawiałam się, że nic lepszego nie da się wymyślić. Na szczęście "Marionetka" dotrzymuje kroku poprzedniczce. 

O "Matrioszce" krótko wspomniałam tutaj: https://www.instagram.com/p/COYjZmwBYlI/

W drugim tomie Marta/Matrioszka/Jaskółka się zmienia. Z zastraszonej nastolatki przeistacza się w odważną młodą kobietę. Uczy się walki i sztuki przetrwania w bezwzględnym świecie rosyjskiej mafii.

Dziewczyna wciąż czuje się jak bezwolna marionetka w czyichś rękach a tego nikt nie lubi. Marta pragnie się wyrwać na wolność, lecz czy to jej się uda?

Książkę przeczytałam w ramach booktour @muniuskaaa



Tekst i zdjęcia: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz