sobota, 17 grudnia 2022

Nele Neuhaus "Elena. Wygrać z losem"

Tytuł: "Elena. Wygrać z losem"

Cykl: Elena, tom 1

Autor: Nele Neuhaus

Wydawnictwo: Media Rodzina

Ilość stron: 312

Data wydania: 23-03-2022

Moja ocena: 9/10

 

Skończyłam czytać pierwszy tom serii młodzieżowej o koniach i jestem pod wielkim wrażeniem. Nie sądziłam, że ta książka tak mnie wciągnie.

13-letnia Elena Weiland wiedzie wymarzone życie wielu dziewczyn. Mieszka na terenie stadniny prowadzonej przez jej dziadka, jej ojciec startuje w zawodach i handluje końmi a ona sama ma nawet kilka własnych. Najważniejszym dla niej jest ogier Fritzi, którego uratowała po ciężkim wypadku. Jej ojciec chciał dobić rannego konia, ale dziewczyna się sprzeciwiła, postanowiła postawić go na nogi i udało jej się to.

Teraz jej rodzina wpadła w tarapaty finansowe, klienci wycofują od nich swoje konie, grozi im strata całego majątku.

Elena zaprzyjaźnia się z Timem, chłopakiem, z którym nie powinna nawet rozmawiać, bo ich rodzice z jakiegoś powodu się nienawidzą i zabraniają młodym kontaktów. Ukrywając się przed nimi Elena i Tim przeprowadzają "Projekt Fritzi". Młody ogier jeszcze zadziwi świat.

Rodzice Eleny nie mogą się dogadać. Jej matka robi co się da, by uzbierać pieniądze na spłatę długów a ojciec żyje tylko zawodami. Nie jest zbyt miły dla żony ani dzieci. Jego pupilkiem jest brat Eleny, Christian. Mężczyzna nie zauważa, że to jego córka ma większy talent, uparcie stara się wykreować na kolejnego zwycięzcę syna.

Elena, mimo że młoda, jest bardzo odważna. Nie waha się działać pomimo niebezpieczeństwa. Walczy o tych, których kocha. Wraz z przyjaciółką, Melike, postanawia rozwiązać sprawę kradzieży okolicznych koni.

Bardzo ciekawym wątkiem były techniki uzdrawiania koni: osteopatia i chiropraktyka. Pierwszy raz słyszałam o takich sposobach leczenia. Dla końskich laików, jak ja, pomocny jest słowniczek pojęć zamieszczony na końcu książki.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




 

 

 

 

 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz