wtorek, 14 marca 2023

Mathie Rocks "Książę mafii"

Tytuł: "Książę mafii"

Cykl: High School Tales, tom 1 

Autor: Mathie Rocks

Wydawnictwo: Znak

Ilość stron: 512

Data wydania: 07-09-2022

Moja ocena: 9/10

 

Samuel Weston uważa się na pępek świata. Zachowuje się tak jakby szkoła była jego własnością a wszyscy uczniowie i personel - poddanymi.

Ava Goldberg przeniosła się do nowego liceum z myślą, że teraz nie będzie się przed nikim płaszczyć. Nie będzie na siłę się dostosowywać. Będzie po prostu sobą.

Na samym początku popełniła kardynalny błąd: postawiła samochód na miejscu Westona. Niby niewiele, ale wystarczyło, żeby zwrócić na siebie niechcianą uwagę.

Samuel nie chce odpuścić. Krążą o nim plotki sugerujące, że lepiej z nim nie zadzierać, bo jego ojciec jest mafijnym bossem a on sam osobą pozbawioną skrupułów.

Ava chce mieć spokój. Stara się pozbyć chłopaka ze swojego otoczenia, unika go, ale na próżno. On sobie ją wybrał, uczynił z niej Nietykalną a z jej życia piekło. Z początku dziwi dlaczego chłopak tak się uparł akurat na tę dziewczynę, jakby nie miał wokół innych. Tym bardziej, że ona jest mu niechętna. Z czasem dowiadujemy się jakie były powody takiego postępowania.


"Samuel to taki chłopak, przy którym dziewczyna czuje, że żyje - umie skutecznie podnieść ciśnienie".


Przez długi czas nastolatek wydaje się najczarniejszym charakterem w tej opowieści. Dopóki nie dowiadujemy się kto faktycznie jest odpowiedzialny za uwikłanie Avy w tej matni.


"Dostałam lekcję, że " kochać to niszczyć, a być kochanym, to zostać zniszczonym".

 

Powieść jest wyjątkowa pod kilkoma względami: nie ma wulgaryzmów, bohaterka nie cierpi na syndrom sztokholmski a jej prześladowca jednak ma pewne zasady. Pomimo iż wywiera nacisk psychiczny i z początku traktuje dziewczynę jak wroga to szanuje jej granice. Nie ma scen erotycznych, w końcu to powieść młodzieżowa. Westonów charakteryzuje spokój i wyrachowanie, nie rzucają się na przeciwników z pięściami, od tego mają ludzi. Samuel, pomimo młodego wieku, jest doskonałym strategiem. Planuje zemstę na zimno.

Z początku od książki odstraszył mnie dość drobny druk, który męczy oczy, jednak ledwie zaczęłam czytać wiedziałam, że mi się spodoba. Autorka ma przyjemny styl pisania. Choć książka skierowana jest do młodszych odbiorców, trafiła także w mój gust. Podobało mi się, że nie jest schematyczna oraz praktycznie nie ma w niej wulgaryzmów. Trochę długo czekałam na ujawnienie tajemnicy Avy, ale było warto.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas




  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz