sobota, 4 grudnia 2021

Daria Kwiecińska "Popiół i wilki"

Tytuł: "Popiół i wilki"

Autor: Daria Kwiecińska

Wydawnictwo: Inanna 

Ilość stron: 384

Data wydania: 22-09-2021

Moja ocena: 8/10


"Jeśli przejdziesz pomyślnie próby i inicjacje, twoim głównym zadaniem będzie oczyszczanie świata z demonów"


"Ale cholera, ja tego nie chcę, nie chcę takiego obowiązku. Nikt się nie pytał, czy mam ochotę poświęcić swoje życie dla większego dobra. Miałam zamiar całe życie jeździć konno i być zadowolona z życia."



Eline to całkiem przeciętna uczennica liceum. Niezbyt szczupła, niezbyt piękna, po prostu zwykła dziewczyna. Ma jedną przyjaciółkę, Vivian, i właśnie rozstała się z chłopakiem.

Nagle wokół niej zaczynają dziać się dziwne rzeczy. W rozmowach padają zagadkowe sformułowania. W szkole pojawia się nowy chłopak, który zwraca jej uwagę.

Z początku niewiele rozumiałam. Musiałam cierpliwie czekać na wyjaśnienia, ale nawet ta pierwsza część mi się podobała.

W końcu Eline znajduje tajemniczy długopis i sprawy zaczynają przyspieszać aż zostaje przeniesiona, bez swojej zgody, do innego wymiaru. Tutaj ma odbyć jakieś próby i udowodnić, że jest godna ratować świat. Zbliża się Ragnarok!

Okazuje się, że bliscy "wybranej" nie są do końca tymi, za których ich miała a ona sama jest kluczową postacią dla przerwania ludzkości.

Powieść wciągnęła mnie od początku, chociaż jest to raczej młodzieżówka. Nordyccy bogowie we współczesnym świecie, trochę jak w serialu Ragnarok. Pisanie run kojarzyło mi się ze zwyczajami łowców z Shadowhunters.

Książka jest mało znana, ale warto po nią sięgnąć. Autorka na wstępie przytoczyła norweską legendę, dzięki której możemy się zorientować kto jest kim w tamtejszej mitologii. Przydatny okazał się także słowniczek, dzięki któremu można nauczyć się kląć po norwesku. 

Dziękuję wydawnictwu Inanna za możliwość przeczytania powieści.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz