czwartek, 9 grudnia 2021

Paulina Tyczkowska "Opowieści z trzepaka. Krótka historia jednego zdjęcia"

Tytuł: "Opowieści z trzepaka. Krótka historia jednego zdjęcia" 

Autor: Paulina Tyczkowska

Wydawnictwo: Znak

Ilość stron: 274

Data wydania: 02-11-2021

Moja ocena: 10/10


Dzięki wydawnictwu Znak miałam okazję wrócić do czasów dzieciństwa. Wychowałam się na blokowisku, codziennie wychodziłyśmy z siostrą bawić się na podwórko. Robiłyśmy fikołki na trzepaku, balony z gumy Donald, zbierałyśmy historyjki z nich i kolorowe karteczki. Jestem z pokolenia, które uczyło się z encyklopedii, wykręcało numer na telefonie stacjonarnym i oglądało Wieczorynkę. Tak, wtedy bajki w tv mieliśmy tylko przez chwilę przed snem, później tylko Radio Dzieciom i do łóżka. Miałam aparat na kliszę, słuchałam muzyki z walkmana i oglądałam filmy z kaset VHS. 

Te wszystkie wspomnienia wróciły do mnie za sprawą "Opowieści z trzepaka" Pauliny Tyczkowskiej. Książka w przystępny sposób pokazuje współczesnym dzieciom jak żyło pokolenie z lat 80tych. Publikacja jest bogato ilustrowana a każde ze zdjęć opowiada pewną historię. Całość podzielona została na części zatytułowane: Dom, Uroki życia, Niespodzianki, Kumple, Szkoła i inne obowiązki, Laba, Świętowanie, Stylówka, Marzenia i Sensacje - o tym gadają dorośli.

Młodzi czytelnicy mają okazję dowiedzieć się jak wyglądało życie codzienne w latach 80-tych i 90-tych, co nosiliśmy do szkoły, jak spędzaliśmy wakacje, w co się bawiliśmy, jak wyglądała moda tamtych czasów, o czym się marzyło i dyskutowało. Każda z części zawiera dużo szczegółowych podrozdziałów, okraszonych czarno-białymi zdjęciami oraz ciekawostkami przedstawionymi w żółtych prostokątach. 

Tekst oraz oprawa graficzna tworzą wspaniałą całość, aż chce się rodzicowi czytać a dziecku słuchać i oglądać obrazki.

Dziękuję wydawnictwu Znak za egzemplarz książki.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz