piątek, 17 grudnia 2021

Magdalena Kostyszyn "Też tak mam"

Tytuł: "Też tak mam"

Autor: Magdalena Kostyszyn

Wydawnictwo: W.A.B.

Ilość stron: 174

Data wydania: 10-11-2021

Moja ocena: 10/10


Myślałam: cienka książeczka, szybko przeczytam. A później siedziałam i płakałam, i robiłam przerwy na zebranie emocji.

Magdalena Kostyszyn rozwala psychikę historiami pisanymi życiem. Macierzyństwo lub bezdzietność, bolesne miesiączki, niesprawiedliwe traktowanie w miejscu pracy, bierność zawodowa lub praca niewidzialna i niedoceniana, przemoc ekonomiczna, molestowanie słowne. Kara za macierzyństwo. Samotność.

Książka jest podzielona na działy, z których każdy opowiada historie tysięcy kobiet, które muszą na co dzień zmagać się samotnie z tymi problemami. Nie są rozumiane przez otoczenie a często same usprawiedliwiają sytuację.
Każda z nas zna te problemy, jeśli nie z własnego doświadczenia, to koleżanki, siostry, matki, córki.

A kiedy do tego dojdzie pandemia poziom stresu staje się niewyobrażalny. Kobieta, która przez pół roku nie wychodziła z domu. Kobieta, która nie mogła pożegnać umierającej matki. Bliscy widziani tylko z daleka.

To jest bardzo smutna książka, choć bardzo prawdziwa. Która z nas nie usłyszała "nie przesadzaj, inni mają gorzej" albo "taka twoja uroda". Nie było nikogo kto by wysłuchał że zrozumieniem i empatią. Magdalena Kostyszyn wysłuchała tych historii i umieściła je w książce, która otwiera oczy. Polecam jej przeczytanie także panom.

To jedna z tych lektur, po których ciężko się pozbierać.

Czy to, że też tak masz, jest usprawiedliwieniem? 

Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz