poniedziałek, 28 marca 2022

Anna Wojtkowska-Witala "Odnaleźć marzenia"

Tytuł: "Odnaleźć marzenia"

Autor: Anna Wojtkowska-Witala

Wydawnictwo: Lucky

Ilość stron: 368

Data wydania: 16-08-2021

Book tour: Czytam dla przyjemności

Moja ocena: 6/10 


Główną bohaterką powieści jest Alicja Radziszewska, która cierpi po stracie męża i żyje tylko z przyzwyczajenia, chodząc do pracy, której nie cierpi.

Załamaną po śmierci męża Alę z dołka psychicznego wyciąga jej przyjaciółka, Krycha. Pomaga jej znaleźć pracę zgodną z wykształceniem. Do tej pory Alicja tkwiła w miejscu, które miało być tymczasowym i czuła, że marnuje tam swój potencjał. Pomyślnie przeszła rozmowę kwalifikacyjną i rozpoczęła pracę, która dała jej satysfakcję. Ala sprawdziła się na swoim stanowisku i zdobyła zaufanie szefowej, która złożyła jej propozycję nie do odrzucenia. Dziewczyna ma obserwować syna szefowej, który pojawił się po latach i ma przejąć rodzinną schedę. Niewiele o nim wiadomo. Alicja ma być szpiegiem pani Patrycji. Jak rozwinie się ta sytuacja dość łatwo zgadnąć.

Książka niestety nie przypadła mi do gustu. Po pierwsze z powodu konstrukcji fabuły.

Poznajemy Alicję Radziszewską w dniu jej ślubu. Kobieta promienieje szczęściem. Kilka stron później nasza bohaterka jest na dnie depresji a jej szafa jest pełna czarnych ubrań. Można się domyślić, że zdarzyła się tragedia, ale ten przeskok nie podobał mi się. Aż musiałam się cofnąć i sprawdzić czy nie pominęłam kilku stron.

Kolejna scena: Alicja pracuje w hotelu a chwilę później w bibliotece i dopiero stara się o przyjęcie do pracy w ośrodku. Kompletnie pomieszane czasy bez żadnego uprzedzenia. Można było dopisać "wcześniej", " później ", dodać daty.

Po drugie bardzo słabe są dialogi, chwilami język postaci jest aż dziecinny. Przykład:

"- Po co ci moje zdjęcia? - z drżeniem w głosie zapytała Alicja.

- Bo teraz chcę Huberta z powrotem, a ty mi przeszkadzasz, więc mam te zdjęcia i będę cię szantażować, jeśli nie znikniesz."

Po przydługiej dyskusji na temat porcelany straciłam całkiem serce do tej książki.

Dziękuję Andżelice za możliwość udziału w book tour.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko

https://www.tiktok.com/@anna_dyczko




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz