sobota, 11 września 2021

Dominika Smoleń "To jak, szefie?"

Tytuł: "To jak, szefie?"

Autor: Dominika Smoleń

Wydawnictwo: WasPos

Ilość stron: 294

Data wydania: 18-08-2021

Moja ocena: 8/10


Wiecie jakie jest najgorsze uczucie na świecie? Widzieć, że stracicie kogoś, kogo kochacie i nie móc nic z tym zrobić. Taka sytuacja ma miejsce w książce Dominiki Smoleń. Sądziłam, że będzie to lekki romans biurowy, tymczasem ogrom emocji związanych z przyjaciółką Zuzy rozłożył mnie na łopatki. Autorka tak dobrze oddała towarzyszące bohaterce przeżycia, że czułam się jakbym czytała o sobie. Rozumiałam przez co ta dziewczyna przechodzi, bo sama tego zaznałam. 

Oczywiście głównym wątkiem w powieści jest romans Zuzanny z jej nowym szefem, Tymoteuszem. Oboje są bardzo sympatycznymi postaciami. Ich relacja z początku rozwija się powoli, by później gwałtownie nabrać tempa za sprawą Filipka.

Tymoteusz jest nietypowym pracodawcą. Szuka nie tylko profesjonalnej sekretarki, ale też przyjaciółki. Był w zażyłych relacjach z poprzednią panią piastującą to stanowisko, która właśnie przeszła na emeryturę. Chce mieć w biurze kogoś, z kim mógłby zwyczajnie pogadać, bo mu tego brakuje. W końcu większość dnia spędza w pracy, w domu nikt nie czeka.

Powieść mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Oceniając wyłącznie na podstawie okładki powiedziałabym, że będzie to typowy erotyk, tymczasem sceny miłosne nie są tu na pierwszym planie. Mamy okazję dobrze poznać bohaterów, zanim oni się do siebie zbliżą. Można powiedzieć, że jest to romans z klasą. Nienachalny i oferujący szerokie tło obyczajowe.

Zuzanna, Tymek, Karolina i Filip są splątani niezwykłą siecią zależności. Zmiana imion i nazwisk wprowadza zamieszanie, utrudniając dotarcie do prawdy. Ostatecznie napotkane zbiegi okoliczności wydają się wręcz nieprawdopodobne. 

Przeczytałam książkę z wielką przyjemnością, choć bardzo przeżywałam watek Karoliny i Filipa. Świadczy to o tym, że autorka bardzo dobrze pisze.

Za możliwość poznania książki dziękuję wydawnictwu WasPos.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz