poniedziałek, 21 listopada 2022

Adam Kay "Bardzo niesamowita medycyna. Przerażająco prawdziwa historia grzebania w ludzkim ciele"

Tytuł: "Bardzo niesamowita medycyna. Przerażająco prawdziwa historia grzebania w ludzkim ciele"

Autor: Adam Kay

Wydawnictwo: Isignis

Ilość stron: 400

Data wydania: 12-10-2022

Moja ocena: 10/10

 

Czy po ukończeniu medycyny trzeba być lekarzem? Nie, można też zostać pisarzem. Adam Key oprócz wykształcenia na kierunku medycznym ma też sarkastyczne poczucie humoru, którym przesycone są jego książki.

Ta, w przeciwieństwie do innych, okraszona została dodatkowo zabawnymi ilustracjami. W końcu jest to książka dla dzieci.

Młodsi czytelnicy mogą się z niej dowiedzieć jak działają poszczególne części ciała, takie jak skóra, mózg czy płuca. Niekoniecznie tak jak widzieli to starożytni, którzy uważali mózg za bezużyteczny glut (wersja dla młodszych: slime), serce za coś w rodzaju kaloryfera a płuca za ośrodek chłodzący ciało.

Autor przedstawia jak kiedyś wyglądały praktyki medyczne - np. przystawianie pijawek, i to wcale nie było najbardziej obrzydliwe.

Opowiada o cudownych wynalazkach jak szczepienia i antybiotyki, dzięki którym żyjemy dłużej i nie odpadają nam części ciała, jak przy niektórych chorobach.

Wspomina też jak będzie wyglądać przyszłość medycyny.

Wszystko jest przekazane tak obrazowo, że trudno będzie o tym zapomnieć. Pamiętajcie, żeby nie czytać tej książki podczas jedzenia. Chwilami historia medycyny jest dość obrzydliwa, nawet bardziej niż psie bąki.

Przy tym jest to historia prawdziwa, wzbogacona dodatkowo o tendencyjne dopiski babci Prunelli. Cóż, staruszce ta książka nie podobała się tak bardzo jak mnie.

 

Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



  

2 komentarze:

  1. Jestem jej ciekawa, jako że sama marzyłam o medycynie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pozycja o dziwo zainteresował się mój syn ;) Ciekawa jestem jakie będzie miał odczucia :)

    OdpowiedzUsuń