środa, 23 listopada 2022

Oliwia Tybulewicz "W objęciach gwiazd"

Tytuł: "W objęciach gwiazd"

Autor: Oliwia Tybulewicz

Wydawnictwo: E-bookowo

Ilość stron: 315

Data wydania: 05-10-2020

Booktour: Oliwia Tybulewicz

Moja ocena: 7/10

 

Parę lat temu zachwyciłam się powieścią Oliwii Tybulewicz "Kropla życia". Kiedy autorka zorganizowała booktour ze swoją debiutancką książką "W objęciach gwiazd" nie mogłam przejść obok niego obojętnie.

To młodzieżowa space opera. Rosalita dorasta na statku kosmicznym Zorza Polarna. Celem jego podróży jest planeta Genima. Przez sto lat potrzebnych do jego osiągnięcia zmieniają się pokolenia. Młodzież nie pamiętasz życia na Ziemi. Przyzwyczajona do huku silników, nie zna świeżego powietrza czy otwartego nieba. Przerażająca perspektywa. Dopiero budzący się z hibernacji Nataniel uświadamia im tę różnicę.

Statek podzielony jest na kilka republik: Gwiezdną, Terrę, Futurę i Złotą. Mieszkańcy mają ograniczone możliwości poruszania się pomiędzy nimi. Każda nacja ma własne szkoły, przepustką do przekroczenia granicy może być stypendium naukowe. Tę szansę otrzymuje Rosa, choć później nie jest to tak oczywiste.

Z początku książka nie wciągnęła mnie. Przedstawia głównie życie nastolatki na statku. Ciekawie zaczęło się robić kiedy trafiła na uczelnię i miała praktyki w szpitalu. Najciekawsza część, po lądowaniu, jest zarazem najkrótsza. Byłam ciekawa tej nowej, nieznanej planety i kolonizatorów, którzy stworzyli na niej miasta, a tu opowieść się urwała.

Druga część, o ile powstanie, może być jeszcze ciekawsza. Mogłoby powstać coś w rodzaju mojego ulubionego serialu "The 100".


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz