niedziela, 21 czerwca 2020

"Schizis" Melissa Darwood

Tytuł: "Schizis"
Autor: Melissa Darwood
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 320
Rok wydania: 2020
Book tour: @elizaartsoul

Opis z okładki:
"Cześć, mam na imię , a to jest mój kanał na YouTubie. Jeśli chcecie wiedzieć, jak wygląda moje życie i z jakimi demonami zmagam się każdego dnia, subskrybujcie go.
Wiem, że ten filmik trafi do uczniów w mojej szkole i szczerze, mam to głęboko gdzieś. I tak od dawna wszyscy patrzą na mnie jak na wariatkę, bo nią poniekąd jestem. Nikt normalny o zdrowych zmysłach nie rozmawia z kimś, kogo nie widać, i nie próbuje kilkakrotnie odebrać sobie życia, prawda?
Jeśli więc macie podobne schizy, to lepiej znajdźcie sobie dobrego lekarza. Ja mam swojego psychiatrę i psychologa... i mam też Kofiego. Kofi jest moim najlepszym przyjacielem, niesamowitym człowiekiem i facetem, dzięki któremu zaznałam najwspanialszych chwil w moim popapranym siedemnastoletnim życiu.
Subskrybujcie. Czekam na sto tysięcy subów, by raz na zawsze skończyć z tym piekłem i zdradzić Wam brutalną prawdę. Chcę zatrzymać to błędne koło. Życie powinno być przyjemne, nie sądzicie?
Dajcie znać w komentarzach, jak Waszym zdaniem rozwinie się moja historia.
Jestem pewna, że żadne z Was nie domyśli się jej finału."

Recenzja:
Już opis bardzo zaciekawia, a że jestem fanką Melissy skorzystałam z okazji, by zapisać się na book tour z jej książką. Autorka po raz kolejny dowiodła, że warto czytać jej powieści.
Marcja przez całe życie zmagała się z różnymi chorobami - fizycznymi i psychicznymi. Dziewczyna próbuje dociec źródła swoich dolegliwości. Czy przyczyną jest jej toksyczny związek z nadopiekuńczą matką, czy schiza odziedziczona po przodkach niespełna rozumu, czy może szukać wyjaśnienia nadnaturalnego? Może to nawiedzenie?

"Uwierzcie mi, niewiedza często jest błogosławieństwem. Gdy jesteś inteligentna na tyle, by potrafić szukać wiedzy na swój temat, to ją znajdziesz."

Marcja miota się pomiędzy różnymi teoriami. Jej największym marzeniem jest żyć normalnie, lecz nie wie czy będzie to możliwe.

"Niezależnie od tego, jak dużo ludzi jest wokół mnie, jak wiele wnoszą do mojego życia, i tak jestem sama ze sobą. Bo nikt nie poczuje w pełni mojego cierpienia, nikt nie zazna w pełni mojej radości, nikt nie zobaczy świata moimi oczami, nie ogarnie moim umysłem. Odczuwam wszystko na swój sposób, sama, tylko ja i mój umysł, moje serce i moje ciało."

Jak zwykle u Melissy Darwood pod koniec książki spotkało mnie wielkie zaskoczenie. Sytuacja obróciła się o 180 stopni, gdy dowiedziałam się w jakim stanie znajduje się Marcja. 

"Schizis" to co prawda literatura młodzieżowa, lecz nada się dla czytelników w każdym wieku. Powieść zachwyca złożonością fabuły połączoną z lekkim stylem pisania. Zakończenie jest nie do przewidzenia.

W podsumowaniu autorka zawarła ważny manifest dotyczący poruszonych tematów. 
Warto przeczytać.

Dziękuję Elizie Błotnickiej za możliwość przeczytania książki.

Polecam! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz