czwartek, 18 listopada 2021

Małgorzata Rogala "Milcząc jak grób"

Tytuł: "Milcząc jak grób"

Cykl: Pełnia tajemnica, tom 1

Autor: Małgorzata Rogala 

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Ilość stron: 352

Data wydania: 27-10-2021

Moja ocena: 8/10


"Chciałam odejść od męża wiele razy, a gdy on przychodził z kwiatami i przepraszał, tłumacząc się stresującą robotą, obiecywał poprawę, miękłam. Wtedy jeszcze uważałam, że Nela powinna mieć pełną rodzinę, dopiero później uświadomiłam sobie, że funduję jej szkolenie pod hasłem: przemoc jest normą i przynosi korzyści sprawcy. Odizolował mnie od rodziny i przyjaciół, straszył, że zastrzeli, przekonał, że może robić, co zechce. Wmawiał mi, że jestem głupia i bezwartościowa. Czasem czułam się tak, jakbym miała rozdwojenie jaźni. W pracy sukcesy i docenianie, w domu totalna porażka, poniżenie."


Monika Gniewosz po latach znoszenia przemocy ze strony męża, zmuszona do obrony koniecznej, po dramatycznej konfrontacji w końcu decyduje się na rozwód. Wraz z córką, piętnastoletnią Kornelią, Nelą, przeprowadza się do małego miasteczka Pełnia.

Jeszcze przed objęciem obowiązków w nowym komisariacie daje się poznać mieszkańcom, interweniując w sprzeczkę w pizzerii. Zanim rozpocznie pracę jej imię będzie już na ustach wszystkich.

Kobieta z marszu podejmuje się (dosłownie) rozgrzebania starej, nierozwiązanej sprawy. Chociaż w małej mieścinie przynajmniej teoretycznie wszyscy się znają, często jest to znajomość pozorna. Świadczy o tym fakt, że przez cztery lata nie rozwiązano sprawy zaginięcia, a może nawet morderstwa. Po jakimś czasie ginie kolejna kobieta i nikt nie wie co się z nią stało.

Rozwiązanie sprawy przyjdzie z najmniej spodziewanej strony, jaką mogą znać tylko fani serialu CSI. 

Podkomisarz Monika Gniewosz jest silną, charyzmatyczna postacią o dociekliwym umyśle. Łączy pracę z samotnym wychowaniem nastoletniej córki. Ledwie się pojawiła, rozgryzła skostniały schemat i rozruszała towarzystwo, ustawiając do pionu kogo trzeba. Policjantka nie da sobie w kaszę dmuchać, lecz jest przy tym sympatyczną osobą.  

Pełnia tajemnic to nowy cykl Małgorzaty Rogali, najbardziej znanej z serii o Agacie Górskiej i Sławku Tomczyku. Wiecie co? Monika przyjaźni się z Agatą. Bardzo lubię taki zabieg, kiedy bohaterowie różnych serii jednego autora mają okazję spotkać się na kartach powieści.

Książkę czytało mi się bardzo dobrze. Jestem fanką Agaty, ale myślę, że polubię też Monikę. W powieści jest dużo dialogów, przemyśleń na temat śledztwa. Mamy okazję dokładnie poznać mieszkańców Pełni i wyrobić sobie opinię na ich temat zanim poznamy rozwiązanie zagadki. Już jestem ciekawa kolejnych tomów cyklu.

Dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona za możliwość przeczytania powieści.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz