środa, 27 lipca 2022

Agnieszka Kotuńska "Laiko Medis. Kraina Cienia". Przedpremierowa recenzja patronacka.

Tytuł: "Laiko Medis. Kraina Cienia"

Cykl: Laiko Medis

Autor: Agnieszka Kotuńska

Wydawnictwo: Vibe

Ilość stron: 366

Data wydania: 29-07-2022

Moja ocena: 10/10

 

Kiedy jako dzieciak czytałam opisy fantastycznych krajów czy wtrącenia w nieznanym języku zastanawiałam się skąd autor to wszystko wie. Teraz mam świadomość, że to fikcja literacka, ale wciąż fantastyka pozwala mi się całkowicie oderwać od rzeczywistości.

Sara, główna bohaterka "Laiko medis", także zyskała taką możliwość. Choć ona podróżowała przez drzewo czasu a ja tylko dzięki papierowej książce.

Ilość przygód jakie przeżyła, dla nas fascynujących, załamałyby niejedną osobę. Sara jest niezwykle silna.

Sądzi, że jest zwykłą dziewczyną, wychowaną przez babcię. Pewnego dnia wybiera się z przyjaciółmi na zwiedzanie pobliskich ruin i nieszczęśliwie spada, doznając poważnych obrażeń. Dzięki temu wypadkowi zaczynają dziać się cuda. Okazuje się, że Sara wcale nie jest taka zwyczajna.

Z jaskini, do której wpadła, zabiera tajemniczą szkatułkę. Ku swojemu zaskoczeniu odkrywa, że jest w stanie przeczytać tekst zapisany w obcym języku. Tutaj zaczyna się wielka przygoda, dziejąca się w kilku przestrzeniach czasowych.

Chyba każdy chciałby odkryć w sobie niezwykłe umiejętności, być kimś więcej. Sara ma wpływ na kształt przyszłego świata.

Nie jestem w stanie porównać tej powieści do innej znanej historii. Agnieszka Kotuńska stworzyła wyjątkową, niepowtarzalną fabułę.

Jest tu wątek miłosny, walka ze złem, podróże w czasie. Akcja toczy się w naszym świecie, wzbogaconym o nowe miejsca. Kiedyś władała w nim magia, która z czasem zniknęła.

Na końcu książki autorka umieściła przydatny słowniczek. Tom jest pięknie wydany a w boxie znajdują się same skarby. Książka zajmie honorowe miejsce na mojej półce a ja czekam na kolejny tom.




Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz