niedziela, 10 lipca 2022

"Własna ścieżka" - antologia Samowydawców

Tytuł: "Własna ścieżka"

Wielu autorów

Wydawnictwo: Samowydawcy

Data wydania: 01-05-2022

Booktour: @kasienkaj7

Moja ocena: 7/10 


Książka zawiera aż szesnaście opowiadań, więc po jednej lekturze możesz powiedzieć, że przeczytał*ś w tym roku szesnastu różnych autorów, jak napisał Paweł Kolarzyk, autor "Elegii o wolności". Choć nie zgadzam się z przedstawioną teorią spiskową, obiektywnie rzecz biorąc był to jeden z najciekawszych tekstów w zbiorze. Zaawansowany rozwój technologiczny kończy się przejęciem władzy przez sztuczną inteligencję. Intrygująca, bo dość prawdopodobna w dalszej przyszłości fabuła.

Podobało mi się też opowiadanie "Wąpierz", w którym domniemanym potworem okazał się człowiek a dwójka życiowych rozbitków odnalazła swój wspólny kąt.

"Zlecenie" chętnie przeczytałabym jeszcze raz po rozwinięciu w powieść. Lubię historie, w których gnębieni ludzie w końcu znajdują odwagę, by pójść własną drogą i odzyskać pewność siebie.

"Śmiertelne perypetie panny Jo" też były bardzo pomysłowe, podobało mi się zakończenie. Lubię książki z wątkiem paranormalnym: duchy, anioły.

"Zmór" nawiązuje do cyklu "Powiernik" Franciszka Piątkowskiego, który miałam okazję czytać, a "Przed wyruszeniem w drogę" stanowi tak naprawdę wstęp do "Przepowiedni" Izabeli Redesiuk.

"Wybaczam ci... mamo" to opowieść z morałem o dżinie i spełnionych życzeniach a przede wszystkim o przebaczeniu.

Jednym z moich ulubionych autorów jest Janusz Muzyczyszyn, który po raz kolejny podejmuje tematykę odchodzenia. Życzenie bohatera spełniło się w przewrotny sposób, który nie dał mu szczęścia.

Fabuła "Damy radę" jak dla mnie była przerażająca, choć pomysł na zakończenie ciekawy. Tłumaczy dlaczego noworodki płaczą. Oczywiście jest to fikcja.

Podobały mi się też "Narodziny" Kamili Goszczyńskiej o ognistym chrzcie wiedźmy i o nieudanej próbie oszukania przeznaczenia.

Dzięki antologii miałam okazję poznać kilku nowych twórców. Sprawdziłam co jeszcze napisali i moja lista książek do przeczytania powiększyła się o "Wiedźmę z Bronaczowa", "Iskrę", " Niko" i "Aleję cichych szeptów".

Dziękuję Kasi za zorganizowanie booktour


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas





1 komentarz:

  1. Fajnie jest poznać nowych autorów. Sadzę, że znalazłabym w tej antologii opowiadania, które mi się spodobają. Znam tylko J. Muzyczyszyna /bardzo lubię jego powieści/ i I.Agaczewską.

    OdpowiedzUsuń