wtorek, 13 września 2022

Jennifer E. Smith "Hello, goodbye i my pomiędzy"

Tytuł: "Hello, goodbye i my pomiędzy"

Autor: Jennifer E. Smith

Wydawnictwo: Bukowy Las

Ilość stron: 232

Data wydania: 07-07-2022

Moja ocena: 7/10

 

To była pierwsza, licealna miłość Clair. Dziewczyna wie, że takie zauroczenie nie trwa przez całe życie. W końcu jej rodzicom udało się znaleźć idealnego partnera dopiero za drugim razem. A w życiu dziewczyny wszystko musi być idealne. Ma najlepsze oceny, najlepszą przyjaciółkę i najlepszego chłopaka. Po co to psuć rozczarowaniem? Lepiej zaplanować epickie zerwanie, połączone ze wspominaniem dobrych czasów i zabawą w zbieranie fantów (czyt. kradzież). Coś jak stypa po związku, tylko za życia.

Jak łatwo się domyślić nie polubiłam Clair. Drama queen z nierealnymi oczekiwaniami i naiwnym podejściem do życia. Bo pierwszy rozdział zaczyna się na studiach, i temu postanowiła poświęcić całą uwagę. Reszta jest prologiem.

Clair przypomina mi trochę Fallon z "November 9" Colleen Hoover. Ogólnie styl Jennifer Smith bardzo przypominał mi romanse Hoover, tyle że bohaterowie byli bardziej wkurzający.

Aidan i Clair przez jedną noc odtwarzają dwa lata (lub dziesięć miesięcy) związku. Ich realcja była w głównej mierze zabawą. Robili tylko miłe rzeczy, może trochę szalone. Clair śmiała się do rozpuku, ale gdy przyszło do poważnej deklaracji, nie umiała powiedzieć "kocham cię". Chowała się za fasadą uśmiechu, kryjąc wewnątrz lęk o przyszłość. Myślała, że da się rozstać bezboleśnie. Pomyliła się.

Przeczytałam książkę i obejrzałam film. To był błąd. Od razu mogę powiedzieć, żebyście wybrali jedno z dwojga. Różnice pomiędzy powieścią a jej ekranizacją są takie, że trudno uwierzyć, iż to aktorka jest producentem wykonawczym filmu Netflixa. Od chronologii wydarzeń, przez miejsca akcji, aż po typ urody i orientację seksualną bohaterów. Łączy je tylko ogólny zamysł fabuły i imiona postaci. Jestem niezadowolona. I nie podoba mi się filmowa okładka. Na drugim zdjęciu widać miniaturkę oryginalnej.



Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas





  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz