niedziela, 11 września 2022

Sylwia Kubik "Miłość musi być!"

Tytuł: "Miłość musi być!"

Autor: Sylwia Kubik

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Ilość stron: 352

Data wydania: 29-06-2022

Book tour: Czytam dla przyjemności

Moja ocena: 8/10

 

Benadetta od najmłodszych lat podziwiała sąsiada motocyklistę. Już podpatrując jego działania z gałęzi gruszy wiedziała, że kiedyś będzie jeździć.

Dopięła swego. Została zawodniczką cross country, żyła swoją pasją. Niestety, w tym sporcie co krok spotykała się z dyskryminacją ze względu na płeć. Jeżdżący mężczyźni nie dopuszczali myśli, że baba może się sprawdzić w tym sporcie.

Nie znam się na motorach i nigdy nie fascynował mnie ten temat, ale mam wrażenie, że autorka bardzo autentycznie opisała jazdy, treningi i zawody oraz towarzyszące im emocje. Zresztą sama wspomniała na koniec, że doszkalała się w tym temacie.

Książka podzielona jest na dwie części tematyczne: codzienność Bernaśki w Polsce i jej pobyt u dziadków w Grecji. Tam dowiedziała się jak toczyły się losy wcześniejszych pokoleń jej rodziny. Znałam już historię Greków w Dziwnowie, ale dziękuję pani Sylwii za tę wzmiankę o mojej okolicy.

Spodobał mi się opis greckich zwyczajów i potraw. Chciałabym kiedyś odwiedzić ten kraj.

Mam wrażenie, że powieść możnaby podzielić na dwie książki: jedną o beztroskich wakacjach i drugą, skupioną na wątku motocykli i relacji pomiędzy Bernaśką a Patrykiem. Grecka część mi się podobała, ale nic nie wnosi do głównego nurtu opowieści. To taki przerywnik pomiędzy tokiem właściwej historii.

"Miłość musi być!" różni się od wcześniejszych tytułów Sylwii Kubik. Autorka "wyjeżdża" z Polski, pojawia się także scena erotyczna. To jest całkiem inna książka od tych, do których przyzwyczaiła nas jej wcześniejsza twórczość. Cieszę się, że pojawiają się nowe pomysły. Czekam na kolejne książki pani Sylwii.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz