czwartek, 15 września 2022

Michał Śmielak "Postrach"

Tytuł: "Postrach"

Autor: Michał Śmielak

Wydawnictwo: Initium

Ilość stron: 440

Data wydania: 07-09-2022

Moja ocena: 10/10

 

Co to była za książka!

Wciągnęła mnie od początku. Język powieści, bohaterowie, akcja trzymająca w napięciu. Dzięki takim tytułom można polubić kryminały.

"Postrach" to ksywa zabójcy mordującego młode kobiety. Mężczyzna został ujęty przez policję, ale rodziny ofiar obawiając się, że sprawiedliwości nie stanie się zadość zatrudniają własnego mściciela. Borys, spec od brudnej roboty, ma porwać oskarżonego i dostarczyć żądnym krwi tatusiom. Ludzie, którym brutalnie odebrano córki, są zdolni do wszystkiego, i nie można ich winić.

Niestety coś idzie nie tak i perfekcyjnie przygotowany plan idzie w las. Postrach dalej sieje grozę, ale nie wiadomo już kto nim jest. Potencjalny sprawca pragnie oczyścić się z zarzutów. Autor zastawia na czytelnika wiele zasadzek i myli tropy.

W pewnym momencie myślałam, że już wszystko wiadomo, ale zbyt wiele stron mi zostało do końca.

Cały czas coś się dzieje. Oddelegowani do rozwikłania sprawy policjanci też nie są bez skazy. Od początku wiadomo jakie wady kryje Murawski i dlaczego Gleba nie chce z nim pracować.

Poza policją własne śledztwo prowadzi Borys, który ucierpiał w starciu z Igorem. Pomaga mu pozbawiona skrupułów Dagmara.

Jest jeszcze grupa Opuszczonych, rodzeństwo porwanych dziewczyn, które prowokuje zło.

Książka podzielona została na cztery części, których tytuły zgodne są z treścią śmiertelnej wyliczanki: noc ciemna, śmierć pewna, przyjdź do mnie, przyjmę cię godnie.

Zakończenie mnie zaskoczyło.

Polecam.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://linktr.ee/annadyczko_mczas



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz