piątek, 25 czerwca 2021

Corinne Michaels "Zostań dla mnie"

Tytuł: "Zostań dla mnie"

Autor: Corinne Michaels

Wydawnictwo: Muza

Ilość stron: 384

Data wydania: 23-06-2021

Moja ocena: 8/10


"Otwieram drzwi. Z drugiego auta wysiada kobieta. Jej długie rude włosy falują na wietrze. Spogląda na mnie niebieskimi oczami i na chwilę tracę głowę. Zapominam, jak się nazywam. Zapiera mi dech."


"Zostań dla mnie" to historia ostatniego wolnego z braci Arrowood. Pozostała trójka została już zaobrączkowana przez piękne kobiety we wcześniejszych tomach. Jacob jest z zawodu aktorem. Przyjeżdża na rodzinną farmę, gdzie ma spędzić pół roku przed powrotem na plan.


"To nie Hollywood niszczy małżeństwa. Ludzie sami je niszczą. Chcę mu wyjaśnić, że z nami byłoby inaczej, gdyby tylko się postarał, ale o co mam walczyć? Zawarliśmy jasną umowę. Żadnych obietnic i żadnych pytań.

Z drugiej strony Jacob odbiera mi sen. Kiedy z nim jestem, mam ochotę rzucić mu się w objęcia i czerpać z nich moc, ukojenie. Co z tego, że przy każdym spotkaniu dostrzegam w nim kolejną cechę, która czyni go idealnym facetem dla mnie? I choć bardzo chcemy, żeby było inaczej, to jest jak jest."


Do miasteczka Sugarloaf w tym samym czasie przyjeżdża Brenna Allen, młoda wdowa po pilocie wojskowym, samotnie wychowująca dwójkę nastolatków. To mała miejscowość, w której wszyscy wcześniej czy później się spotkają.


"Okazuje się całkiem inny, niż przypuszczałam.

Spodziewałam się bogatego aroganta, przekonanego o własnej wyjątkowości. Zblazowanego playboya. A potem stanął w moich drzwiach i udowodnił, jak bardzo się myliłam."


Jak można przewidzieć, Brenna i Jacob zakochują się w sobie, choć wcale tego nie planują. Ona nie otrząsnęła się jeszcze po stracie partnera życiowego. Jego przeznaczeniem jest barwne Hollywood, w rodzinne strony przyjechał na ściśle określony czas, po którym zamierza wynieść się stąd na dobre. Jednak los poplącze im szyki. Czy wymagającą karierę aktora da się pogodzić z utrzymaniem szczęśliwej rodziny na prowincji? Czy Brenna będzie w stanie związać się z kimś po tragicznej stracie?


"Ona jest urocza i zabawna, a kiedy się rumieni, ręce mnie świerzbią, żeby jej dotknąć. Nie zadaje głupich pytań, nie ciągnie mnie za język, dlatego mam ochotę gadać z nią godzinami.

Opędzam się od natrętnych myśli. Wmawiam sobie, że to tylko dziecinne zauroczenie i że jej widok wcale nie zwali mnie z nóg. Że coś sobie ubzdurałem, na chwilę straciłem czujność i nie wiem, czemu akurat o niej myślę, spędzając samotne noce."


Tego dowiecie się z lektury czwartego tomu z cyklu Arrowood. Prócz opowieści o płomiennym romansie w książce odkryjemy ciepłą historię o rodzinnych więzach, wsparciu przyjaciół, przeżywaniu żałoby a także o relacji pomiędzy nastolatkami a nowym chłopakiem mamy. Czy dzieci zaakceptują ten związek?    


"Zakochałam się. Do szaleństwa. Po uszy. Mam ochotę wypisywać jego imię w pamiętniku albo wyryć nasze inicjały na drzewie.

Dlatego zaczynam szykować się na uczuciowy kataklizm. Na złamane serce. Okłamywałam sama siebie. Seks bez zobowiązań to nie moja bajka. Potrzebuję związku. Moje serce nie słucha rozumu."


Historię poznajemy na przemian z punktu widzenia Brenny i Jacoba. Dzięki sposobowi opisania tych postaci doskonale rozumiemy uczucia i pobudki, jakie nimi kierują. Bohaterowie budzą sympatię, są ludźmi z krwi i kości, ze swoimi wadami i wątpliwościami. Żyją w otoczeniu rodzin i przyjaciół, z którymi łączą ich silne więzi. Wszystkie te relacje sprawiają, że książka jest wyjątkowa a dzięki lekkiemu stylowi pisarki czyta się ją szybko i przyjemnie. 

Może chwilami było zbyt słodko i cukierkowo, lecz moje ogólne wrażenia z lektury są pozytywne. To ciepła, romantyczna opowieść, w sam raz na letni wieczór. 

Autorka już zapowiada kolejny cykl powieściowy, "Return to us", który, mam nadzieję, ukaże się na rynku polskim. Chętnie przeczytam kolejne książki Corinne Michaels.

Dziękuję wydawnictwu Muza za egzemplarz recenzencki.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz