niedziela, 20 czerwca 2021

Kamila Mitek "Moje greckie lato"

Tytuł: "Moje greckie lato"

Autor: Kamila Mitek

Wydawnictwo: Dragon 

Ilość stron: 320

Data wydania: 02-06-2021

Moja ocena: 7/10


Obecnie temperatury w Polsce mamy takie, że nie trzeba wyjeżdżać, aby doświadczyć na własnej skórze tropikalnej aury. W czwartek, 17 czerwca, w Dziwnowie w zachodniopomorskim odnotowano rekordowe 32,8 stopni Celsjusza. 

Klimat już jest. Przygotujcie sobie dobrą kawę - może być mrożona - i ruszajcie z Agatą na magiczną wyspę. 

Kefalonia nazywana jest przez miejscowych wyspą skarbów. Znajdziemy tam:

-  jaskinię Melisani z podziemnym jeziorem, która została odkryta przypadkiem po tragicznym w skutkach trzęsieniu ziemi;

- jaskinię Drogarati o tak doskonałej akustyce, że pełni czasem funkcję muszli koncertowej;

- jedną z najpiękniejszych plaż w Grecji - Myrtos 

oraz wiele zabytkowych budowli i ruin. W pobliżu portu w Agrostoli można zobaczyć przepływające pod powierzchnią morza żółwie z gatunku Caretta Caretta a miejscowe restauracje oferują szeroką paletę smacznych dań. Gdy czytałam opisy ich przygotowywania oraz skład, ślinka sama napływała mi do ust. 

Jednak malownicze pejzaże wyspy stanowią tylko tło dla właściwej opowieści. 

Agata, z zawodu kucharka, prowadzi jednoosobową firmę cateringową. Jedni z jej klientów proponują kobiecie wspólny wyjazd na wakacje. Miałaby dla nich gotować w zamian za sowite wynagrodzenie. W domu Agi na kanapie leży mąż z nieodłączną butelką piwa w jednej ręce i pilotem od telewizora w drugiej, i do tego w zasadzie ogranicza się jego aktywność. Cytując Ferdka Kiepskiego "w tym kraju nie ma pracy dla ludzi z jego wykształceniem". W rzeczywistości odpowiada mu bycie utrzymankiem żony i wymyśla jedynie wymówki, by nie wziąć się do roboty. 

Agata ląduje na Kefalonii i zajmuje się swoimi obowiązkami. Gdy do jej pracodawców dołączają ich, dorosłe już, dzieci, zaczynają wychodzić na jaw rodzinne niesnaski i tajemnice. 

Sprawy komplikują się gdy Agata spotyka przystojnego Makisa oraz kiedy realizuje się scenariusz z jej snu. W to, co miało być prostym wyjazdem zarobkowym, wdają się komplikacje uczuciowe.

Z jednej strony bajkowy kraj z pyszną kuchnią i malowniczymi krajobrazami, a w nim - zapatrzony w nią mężczyzna, z drugiej - perspektywa powrotu do męża nieroba, któremu jednak przyrzekała na dobre i złe. Co wybierze Agata? Na jej miejscu nie wahałabym się ani chwili, lecz nasza bohaterka przeżywa moralne rozterki. Jak zakończy się ta historia?

"Moje greckie lato" to lekka lektura idealna na wakacje. Czyta się ją przyjemnie a myślami można się przenieść na jedną z greckich plaż. Po zakończeniu powieści mam ochotę wsiąść w samolot i ruszyć w podróż do raju. Myślę, że spodobałoby mi się tam. 

To trzecia powieść Kamili Mitek, którą miałam okazję przeczytać i choć to "Pożar w mojej głowie" i "Na śniadanie... tort szpinakowy" skradły moje serce, i w tej jest coś, co może się podobać.

Książka jest ciepła i optymistyczna, opowiada o więzach rodzinnych, przyjaźni, miłości i podróżach a to wszystko, czego potrzebujemy latem. Miłej lektury!  


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko/

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz