sobota, 2 października 2021

Joanna Nowak "Już nie ucieknę"

Tytuł: "Już nie ucieknę"

Cykl: Siostry z ulicy Wiśniowej, tom 1

Autor: Joanna Nowak

Wydawnictwo: Replika

Ilość stron: 352

Data wydania: 28-09-2021

Moja ocena: 8/10


Ada i Adam kiedyś byli parą. To była pierwsza młodzieńcza miłość. Ich poglądy na życie i plany na przyszłość różniły się jednak o tyle, że doszło do rozstania.

Ada pojechała spełniać swoje marzenie o studiach, Adam został w firmie ojca w rodzinnym Graborówku. 

Po latach oboje są w nowych związkach. Adam snuje wielkie plany odnośnie do nowej rodziny. Ada także planuje ślub. Coś jednak poszło nie tak. Czy to rodzinna klątwa, rzucona przez mamę trojaczków, które wychowywały się bez ojca? A może zwykłe nieporozumienie?

Kiedy Adę opuścił narzeczony, po pierwszym okresie nurzania się w depresji, dziewczyna postanowiła odwiedzić dawno nie widzianą matkę. Być może dom rodzinny stanie się dla niej oazą spokoju, w której poukłada sobie myśli?

Zajęcie zapewnia jej próba ratowania podupadłego schroniska dla zwierząt, prowadzonego przez jej mamę, Marię. Przy okazji ma szansę się przekonać na ile prawdziwe jest stwierdzenie, że stara miłość nie rdzewieje. 


***


Autorka stworzyła w powieści duże grono postaci. Rodzina Ady - jej dwie siostry i rodzice. Rodzina Adama, jego siostra i młodsze rodzeństwo oraz nikczemna ciotka. Ich byli narzeczeni. Współpracownicy Marii, szef Ady. Kolega Adama, sympatia jego ciotki... Na początku zapisywałam sobie imiona w notesie, bo bałam się trochę, że się pogubię, ale podoba mi się taka rozbudowana fabuła. 

Książkę czytało mi się bardzo dobrze. Wiele postaci, z których każda ma własną, ciekawą historię i odrębny charakter. Główna bohaterka jest cichą, spokojną i wrażliwą dziewczyną. Jest przy tym świetnie zorganizowana i dobrze radzi sobie w pracy, ma nieszablonowe pomysły. Może jest trochę zbyt nieśmiała, przez co boi się wyznać swoje uczucie ukochanemu. 

Adam jest bardzo przywiązany do rodzeństwa. Dla rodziny zrobi wszystko. Pomimo młodego wieku jest bardzo odpowiedzialny. 

Oprócz rozpaczy Ady po zerwaniu z Błażejem trochę zabrakło mi tu silniejszych emocji. Polubiłam bohaterów, spodobał mi się styl autorki, ale nie poczułam większych wzruszeń. Książkę oceniam wysoko, bo jest bardzo dobrze napisana. Czekam na kolejne tomy, których bohaterkami będą Jagna i Sara. 

Dziękuję wydawnictwu Replika za egzemplarz recenzencki powieści.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz