środa, 27 października 2021

Vladimir Wolff "Ostateczne starcie"

Tytuł: "Ostateczne starcie"

Autor: Vladimir Wolff

Wydawnictwi: Warbook

Ilość stron: 416

Data wydania: 15-09-2021

Moja ocena: 8/10


"Major wie, że nie zdąży wcisnąć w gniazdo zapasowego magazynka i przeładować. Nie chce umierać na tych cholernych schodach. Ma jeszcze tyle do zrobienia. Napina mięśnie, jakby to miało mu w czymś pomóc. Z głowy Atlanty bryzgają strumienie krwi."


Nie wiem skąd tyle negatywnych opinii na Lubimy Czytać. Książka mi się podobała. Odniosłam wrażenie pewnej chaotyczności, ale zaczynałam czytać od czwartego tomu i potrzebowałam trochę czasu, żeby się połapać w sytuacji.

Na powierzchni Ziemi otwierają się kurtyny - portale do innych światów. Wyłaniają się z nich inne rasy istot, dokonując inwazji na naszą planetę. Świat zostaje uszczuplony o jedną trzecią mieszkańców. W "Ostatecznym starciu", jak łatwo się domyślić, ziemianie szykują się do obrony resztek ludzkości. 


"Przed wami ostateczne starcie. Pomyślcie o konsekwencjach przegranej. Nie sądziłem, że kiedyś to powiem, ale lepiej palnąć sobie w łeb już teraz, niż dopuścić do porażki." 


Wartka akcja, dramatyczna walka z najeźdźcami i strategiczna rola Polski w tym konflikcie sprawiają, że od książki trudno się oderwać. Vladimir Wolff ma lekki styl i posługuje się prostym, zrozumiałym językiem. 

Dobrze mi się czytało tę powieść, choć żałuję, że nie zaczęłam od początku. Dzieje się dużo i szybko, straty są po obu stronach. Czułam się jakbym oglądała wciągający film o inwazji obcych i heroicznej obronie ludzi. Coś jak Dzień Niepodległości w formie książkowej. 

Dziękuję wydawnictwu Warbook za egzemplarz recenzencki.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz