sobota, 9 października 2021

Monika Rebizant - Siwiło "Czułość i gniew"

Tytuł: "Czułość i gniew"

Autor: Monika Rebizant - Siwiło

Wydawnictwo: Replika

Ilość stron: 400

Data wydania: 28-09-2021

Moja ocena: 10/10


"Samotność będzie wpisana w wasze życie, moje dzieci - mówiła Marianna, spoglądając na nas surowo spomiędzy płomieni rozpalonego nad Sopotem ogniska. - Musicie być ostrożne. Ludzie ze strachu będą was prześladować, bowiem tylko wybrani pojmą tajemnicę waszego istnienia. Ciąży na was wielka odpowiedzialność, a jednocześnie nic nie będzie zależało od was. Musicie zaufać przeznaczeniu. Bez pytania, bez oporu musicie przyjąć swój los i iść przez życie wyznaczoną przez niego drogą. To powołanie, które musicie w sobie pielęgnować. Obie jesteście wyjątkowe. Przyszłyście na świat w czas pradawnej nocy kupały, a dzisiaj z dziewcząt staniecie się wiedźmami. Czas pokaże, czy jesteście godne nimi być..."


Monika Rebizant - Siwiło po raz kolejny porywa czytelnika w świat na wpół realny, na wpół magiczny. Powracamy do legendy o Tanewie i do momentu mianowania Sabiny i Emilii na czarownice. Na roztoczu dzieją się rzeczy dziwne. Ksiądz Tobiasz oraz Jakub, odnaleziony syn Julii, posiadają jakieś nadnaturalne moce. 

Matka i syn mają wreszcie okazję spędzić razem czas i lepiej się poznać.


"Chciałem spędzić z nią każdą sekundę mojego życia. Nowy dzień u boku mamy był jak pierwsze, nieporadne kroki dziecka. Los połączył nas na nowo. Ja zmartwychwstałem dla niej, a ona dla mnie. Cud nowego życia był najpiękniejszym prezentem, jaki kiedykolwiek otrzymałem. Postanowiłem cieszyć się nim, dopóki trwał."


Emilia z pomocą innych kobiet z rodu planuje w wyjątkową noc kupały zdjąć ciążącą na nich klątwę. Nie będzie to łatwe, bo Temu, Który Wie najwyraźniej zależy, by zwieść Natalię na manowce i udaremnić obrzędy. Klimat tej części jest trochę cięższy. Religia miesza się z pogańskimi wierzeniami. Bohaterowie będą musieli stoczyć batalię ze złem. Nie zabrakło garści ciekawostek z czasów Drugiej Wojny Światowej. Chociaż chwilami wracamy do przeszłości, większość akcji toczy się w czasach obecnych, w roku 2013.

To niesamowita, rodzinna saga z elementami fantastyki. Rozplątanie wszystkich wątków opowieści wymaga czasu, lecz jest to czas dobrze spędzony. Zakochacie się w tej serii. To idealna lektura na długie jesienne wieczory.

O pierwszej części sagi, "Miłość i nienawiść", możecie przeczytać tutaj:

http://m-czas.blogspot.com/2021/07/monika-rebizant-siwio-miosc-i-nienawisc.html

Dziękuję wydawnictwu Replika za możliwość przeczytania książki.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz