piątek, 1 kwietnia 2022

Dominika Van Eijkelenborg "Rzeczy, które robimy w ciemności"

Tytuł: "Rzeczy, które robimy w ciemności"

Autor: Dominika Van Eijkelenborg

Wydawnictwo: Kobiece

Ilość stron: 496

Data wydania: 09-02-2022

Moja ocena: 8/10


"Kiedy mówię #LoisBakker, cały kraj wie, kogo mam na myśli, cały kraj szukał zaginionej, współczując rodzinie, dziś cały kraj jednoczy się w żałobie. Kiedy mówię #JasperdeRooij, nikt nie ma pojęcia, o kim mówię. Jasper zaginął jedenaście dni temu. #Policja ociąga się poszukiwaniach, rodzina umiera ze strachu o życie i bezpieczeństwo piętnastolatka. Pomóż nam odnaleźć Jaspera!"

 

Lię Kornmann spotkał największy koszmar każdego rodzica: jej syn zaginął. Kobieta jest spełniona zawodowo, posiada własne czasopismo. Prywatnie rozwiedziona, wychowuje 15-letniego Jaspera i spotyka się z Thomasem.

Drugą bohaterką, której losy toczą się równolegle, jest Joanna Sandorska, uznana polska fotografka, której prace wystawiane są w Holandii.

Właśnie w holenderskiej Fryzji umieszczono miejsce akcji.

Autorka przedstawiła powieść w dwóch perspektywach czasowych. Poznajemy przeszłość Joanny oraz jej przyjaciół: Julii i Tomka. Ten wątek ma miejsce w Polsce.

W teraźniejszości tenże Tomek spotyka się z Lią a Joanna jest cenioną fotografką.

Zawsze w takiej sytuacji zastanawiam się kiedy i jak te motywy się połączą. Interesuje mnie też znaczenie tytułu książki. Tutaj rzeczywiście wszystkie kluczowe wydarzenia miały miejsce w nocy. Co robimy w ciemności? Zdradzamy, porywamy, podejmujemy nierozsądne decyzje.

Po ciemku lepiej widać gwiazdy a także zdjęcia ujawniają swoje tajemnice. Czasem wspomnienia zacierają kontury i pamiętamy to, co chcemy a nie to, jak taktycznie było.

Na rozwiązanie zagadki zniknięcia Jaspera nie wpadłabym sama, na pewno nie podejrzewałam osoby, która była za nie odpowiedzialna. Książka bardzo mi się podobała. Zaskoczeniem było to, że autorka jest Polką. Nie czytałam wcześniejszych jej książek i nie spodziewałam się tego.


Tekst i zdjęcie: Anna Dyczko, Międzyczas

https://www.facebook.com/M-czas-103770337714212

https://www.instagram.com/annadyczko_mczas

https://www.wattpad.com/user/AnnaDyczko

https://www.tiktok.com/@anna_dyczko




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz